در فيلم هاي سينماي مستقل نبايد با برخي از خط كشي ها مانع حضور حرفه اي ها شد زيرا به دليل وجود سابقه ذهني ارتباط بهتري با مخاطب برقرار مي كنند.

رهبر قنبري؛ كارگردان سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص سينماي مستقل، گفت: سينماي مستقل از نظز محتوا وشكل يعني انديشه اي كه داراي مؤلفه باشد و در اين ميان افرادي كه خواهان بيان انديشه هاي شخصي خود هستند به فيلم سازي در اين رابطه مي پردازند.
وي تصريح كرد: منابع مالي تأمين كننده هزينه ساخت فيلم هاي سينماي مستقل نبايد سرمايه و نيروي انساني آن را تحت تأثير قراردهد البته با اين تعاريف نبايد آن را با سينماي آماتور و مبتدي اشتباه گرفت زيرا هر چند فيلم هاي سينماي مستقل داراي هزينه و نيروي انساني كم بوده اما با كيفيت بالا و مؤلفه هاي افراد ساخته مي‌شود.
اين كارگردان با اشاره به علل عدم برقراري ارتباط مؤثر اين فيلم ها با افراد، گفت: موضوعات مطرح شده در فيلم هاي سينماي مستقل ضمن رد دغدغه هاي عموم مردم فقط به بررسي برخي مسائل خاص مي پردازد.
وي در اين خصوص تصريح كرد: به طور كلي سينما موظف به رفتار مطابق با ميل و علاقه عموم مردم نيست وآن را بايد عاملي جاري و فرهنگي در نظر گرفت كه تركيب آن ها با هم معنا مي دهند و در اين ميان بايد سعي در نزديك كردن عقايد عوام با عقايد اين افراد خاص و فيلم باز كرد.
قنبري در خصوص نوع كيفيت حضور بازيگران در اين فيلم ها خاطرنشان كرد: در فيلم هاي سينماي مستقل نبايد با برخي خط كشي ها مانع حضور حرفه اي ها شد زيرا به دليل وجود سابقه ذهني آنها در ياد و خاطره تماشاگران و قدرت آنها در برقراري ارتباط بهتر با مخاطب، قادر به تأثير بيشتري است؛براي مثال رابرت دنيرو يكي از ستارگان سينما در اين فيلم ها نقش آفريني كرده است.
وي تصريح كرد: استفاده از نابازيگران و افراد مبتدي برخلاف باور برخي افراد مبني بر تأثير گذاري بيشتر فقط به دلايلي همچون هزينه كم و محتواي برخي آثار است.
قنبري در پايان در خصوص جشنواره فيلم هاي مستقل؛ گفت: اين جشنواره ها ضمن ايجاد رويكرد تبليغاتي قوي براي اين آثار محل مناسبي براي نظريه پردازي در خصوص فيلم هاي مستقل است./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار