شهردار دماوند نظارت بیشتر و تمرکز بر کیفیت و تسریع در روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را از مهمترين بخش هاي مديريت شهري و اهميت آن را انكار ناپذير دانست.

"مرتضي همتي" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن افزود: افزایش کیفیت پروژه‌های شهري یعنی سرمایه گذاری، سازندگی، آبادانی و خدمت به مردم و بی‌کیفیتی پروژه‌ها و مصالح یعنی هدر رفت بیت‌المال و هزینه مضاعف، اتلاف منابع، بی‌اعتمادی عمومی و هدر روی فرصت‌ها و زمان است.

وی با بيان اينكه نظارت و مديريت در اجراي پروژه هاي عمراني نقش مهمي را در افزايش كيفيت دارد، تصريح كرد: استفاده از مصالح استاندارد و مرغوب، استفاده از فناوری هاي جدید، رعایت دقیق مقررات و قوانین، توجه لازم به معماری اصولی و زیبایي شهری ازمواردي است كه مي تواند در اجراي پروژه هاي عمراني موثر باشد.

شهردار دماوند نقش پیمانکاران را در پیشرفت و كيفيت پروژه‌ها بسیار مهم دانست و گفت: پیمانکار خوب و متعهد كه نسبت به وظايف خود احساس مسئوليت كند، مي تواند شهرداري را در رسيدن به اهداف خود ياري رساند.

اين مقام مسئول یکی از منابع مهم و در عین حال محدود در مقابل نیازهای نامحدود بشریت را منابع مالی دانست و گفت: بررسی و تحلیل جنبه های مختلف اقتصادی، فنی و مالی و حتی اجتماعی طرح ها و تهیه گزارش های لازم می تواند کمک شایان توجهی به تخصیص بهینه و مصرف مناسب منابع در بخش های مهم و حیاتی و دارای اولویت های توسعه ای هر منطقه داشته باشد.

همتي ادامه داد: به جرات می توان ادعا کرد که انجام هیچ فعالیتی در يك نهاد قرین توفیق نخواهد بود مگر آنکه نظارت و کنترل های لازم نسبت به آن به عمل آمده باشد چرا که بوسیله نظارت و کنترل است که مدیریت نسبت به نحوه تحقق هدف ها و انجام عملیات آگاهی یافته و توان پیگیری، سنجش و اصلاح آن ها را پیدا می کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.