یک تحلیلگر آمریکایی تصریح کرد طوفان زدگان آمریکایی از حل نشدن مشکلاتشان بسیار خشمگین هستند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، مایکل کلندنین گفت:« طوفان سهمگین سندی در آمریکا خسارتهای زیادی بر جا گذاشته است. باوجود گذشت چهار روز، هنوز در بسیاری از مناطق طوفان زده برق قطع است. این وضع سبب شده است شرایط بسیار بغرنجی برای ساکنان مناطق طوفان زده بوجود بیاید. مسئولان ایالتهای طوفان زده به شدت تلاش می کنند جریان برق را بار دیگر برقرار کنند اما تاکنون این تلاشها راه به جایی نبرده است. وضع بوجود آمده بسیار سخت است. باید برق مناطق طوفان زده تا روز شنبه برقرار شود. ادامه این وضع سبب خشم شدید مردم مناطق طوفان زده شده است. آثار این طوفان و خرابیهای آن بی سابقه است. مردم مستاصل شده اند. آنها می گویند از قبل امکان پیش بینی آثار چنین طوفان سهمگینی وجود داشت و اینکه بایستی برای این وضع آمادگی های لازم ایجاد می شد. اما باید توجه داشت که مقامات مسئول در مناطقی همانند نیویورک غافلگیر شدند. میزان بارندگی در نیویورک شصت سانتیمتر بیشتر از پیش بینی انجام شده بود. آب بندهای شهری در نیویورک به گونه ای بود که هرگز برای این میزان بارندگی آمادگی نداشت. همین مسئله سبب شد بخشهای زیادی از متروی نیویورک زیر آب برود و عملا فعالیت مترو متوقف شود.باید برای کمک رسانی به این مناطق طوفان زده تلاشهای بیشتری صورت پذیرد گرچه مسئولان می گویند با حداکثر توان در این زمینه تلاش می کنند.»
با گذشت چهار روز از توفان عظیم سندی، تلفات و خسارات ناشی از آن همچنان رو به افزایش است. بیش از چهار و نیم میلیون واحد مسکونی و تجاری در خاموشی به سر می برند. کمبود شدید سوخت در شهر نیویورک گزارش می شود و این امر موجب ترافیک شدید در پمپ بنزین ها شده است.
به گزارش کیم کاتاس خبرنگار این شبکه، عملیات امداد در نیوجرسی ادامه دارد و هزاران نفر از مردم که در آب گرفتگی معابر و محل زندگی خود به دام افتاده اند در انتظار ماموران امداد هستند.توفان این ایالت را تقریبا فلج کرده است.
در نیویورک نیز زندگی با روندی بسیار کند به حال عادی باز می گردد و ترافیک و مشکلات رفت و آمد در سراسر این شهر مشاهده می شود. این مشکل در بخش خدمات اتوبوسرانی و نیز در پمپ بنزین ها دیده می شود. در بخش مترو نیز بخش محدودی از خدمات آن از سر گرفته شده است.
در منهتن بخش های عمده ای از شهر در تاریکی به سر می برند.ترمیم بخش های آسیب دیده از توفان به گذشت زمان نیاز دارد. افراد آسیب دیده از توفان در عین حال به هفته آینده و انتخابات نیز فکر می کنند. توفان عبور کرده است و بار دیگر باراک اوباما و میت رامنی تلاش می کنند از آخرین روزهای باقیمانده تا برگزاری انتخابات برای جلب نظر رای دهندگان استفاده کنند.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، طوفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار