چرا براي مقايسه ي پردازنده ها از اصطلاح " چند هسته اي " بودن استفاده مي کنند، پاسخ به اين سوال و بسياري از اطلاعات بيشتر در مورد CPU ها را در این گزارش دنبال خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار دريچه ي فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ در بسياري از مواقع کامپيوتر را به بدن انسان تشبیه می کنند، در اين ميان عملکرد CPU بيش از هر قطعه ي ديگر به مغز انسان شباهت داد و از همين رو CPU را مغز کامپيوتر مي دانند.

حتي در کامپيوتر هاي اوليه يا همان (main board) هم CPUمهمترين نقش را ايفا مي کنند.

نوع CPU در بسياري از موارد کامپيوتر تاثير مي گذارد ، تا حدي که طراحي سيستم عامل بيش از هر چيز ديگري به ساختار مغز آن وابسته است .

از همين رو طراحان سيستم عامل به سراغ سازنده هاي پردازنده ها مي روند تا از ساختار پردازنده ي طراحي شده توسط انها با خبر شوند و از اطلاعات آن در ساخت سيستم عاملي هماهنگ با با رايانه استفاده کنند.

اما چرا در مقايسه ي سيستم عامل ها از اصطلاح "چند هسته اي بودن" استفاده مي کنند و يا چه شرکت هايي در ساخت پردازنده ها پيشگام هستند.

اگر به اطلاعاتي مانند بالا در مورد پردازنده ها علاقه داريد دریچه فایل کتابی را برای شما قرار داده است که مطمئنا مطالعه ی آن، به شما بسيار کمک مي کند.

- مشخصات و توضیحات کتاب:
 
اين کتاب داراي 49 صفحه ، در فرمت PDF و حجم اين کتاب 1.34 مگابايت است.
نويسنده ي کتاب برخي از موضوعات را پيچيده تر از حد معمول بيان کرده است که براي درک آنها نياز به کمي پيش زمينه داريد ، اما در کل براي تسلط پيدا کردن بر مباني پردازنده ها،مفید به نظر می رسد.
 
- دانلود و مطالعه کتاب:
 

برچسب ها: cpu ، پردازنده ، چند هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
یاس
۱۲:۰۸ ۱۹ دی ۱۳۹۵
خیلی عالیه ولی اگه فایل ورد را هم میزاشتید خیلی خوب بود تشکر دوست گرامی
Iran (Islamic Republic of)
mastan
۱۳:۰۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
با تشکر از شما :-)
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین ناطق فصیحی
۱۱:۲۲ ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
اما قبل از این که پردازنده های هسته توسط شرکت های مختلف تولید شود مادر بورد هایی بوده که بجای یک پردازنده دو یا چند پردازنده روی آن قرار می گرفت که همان کار پردازنده های هسته ای امروزه می باشند در صورت امکان لطفاً در این مورد نیز مطالبی ارایه دهید. با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
رادمهر
۱۳:۱۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۱
ممنون !حتما مفید خواهد بود
آخرین اخبار