تاکنون بیش از 4 میلیارد تومان برای اسلامی ایرانی کردن منابع دانشگاهی هزینه شده است.

غلامرضا خواجه سروی معاون فرهنگی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: در طول سالهای گذشته در زمینه اسلامی ایرانی کردن منابع یک مهندسی معکوس آغاز شده که البته در این زمینه به طور مشخص 2 بخش کار خود را آغاز کردند که یک بخش آن مربوط به حوزه های علمیه و بخش دیگر مربوط به دانشگاهها است.

وی افزود: تلاش های زیادی در حوزه های علوم انسانی در خصوص معارف اسلامی صورت گرفته چنانچه در ابتدا کار آموزش علوم تلفیقی در این امر آغاز شده است.

خواجه سروی تصریح کرد: هم اکنون بیش از 4 میلیارد تومان قرارداد برای اسلامی ایرانی کردن این منابع و متون بسته شده متونی که هم جنبه اسلامی و هم جنبه دانش روز غرب و شرق را دارد.

وی خاطرنشان کرد: البته این امر یعنی اسلامی ایرانی کردن منابع در یک فرآیند 20 ساله به نتیجه می‌رسد هر چند ما در حال حاضر در این زمینه رشد زیادی داشته ایم.

نیازمند متخصص برای اسلامی ایرانی کردن منابع هستم

خواجه سروی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا این زمان 20 ساله زمانی طولانی نیست و نباید مدت زمان آن کاهش یابد گفت: ما اگر بخواهیم در حوزه اسلامی ایرانی کردن منابع به جایی برسیم و یک علوم انسانی اسلامی را تولید کنیم یک کار زمان براست .

وی افزود: به هر حال برای پیشرفت در این زمینه نیازمند متخصصین هستیم که در مرحله اول آموزش دیده شوند و چنین علمی را تولید کنند.

خواجه سروی تصریح کرد: هم اکنون شاهد هستیم که همین علم تلفیقی در زمان کوتاهی به نتیجه رسید و این امر دستاورد خوبی تلقی می شود چنانچه به دنبال همین علم تلفیقی علم کاربردی هم پدید آمده است./ع2

برچسب ها: اسلامی ، دانشگاه ، ایران ، منابع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.