معاون امور دانشجویی وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت:اگر بخواهیم آمار ورزشکاران دانشجو را بیان کنیم وضعیت آن بسیار تاسف ْآور است در حالی که وضعیت علمی دانشجویان امیدوار کننده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛‌ملاباشی، معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان صبح امروز در چهل و دومین گرد همایی مدیران تربیت بدنی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که در سازمان امور دانشجویان برگزار شد در ابتدا به پاسخ برخی ازسوالات مدیران اشاره کرد و گفت: در ابتدا باید بگویم که برخی از مدیران این سوال را مطرح کردند که در دانشگاه ها نیز باید سازمان امور دانشجویی تشکیل شود و نیازمند برنامه ریزی و نظارت درستی است.

هم اکنون باید بگویم که هر دانشگاه یک هئیت امنا دارد بنابراین با توجه به پیگیری ها و بررسی هایی که تاکنون در خصوص امور دانشجویی از طریق این هيئت امنا در هر دانشگاه صورت گرفته چنین سازماني در دانشگاه قابل اجرا نیست.

وی به سوال دوم مدیران تربیت بدنی دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: برخی مدیران بیان می کنند که با انتقال تربیت بدنی از معاونت دانشجویی به سازمان امور دانشجویی شاهد ضعیف شدن امور تربیتی در دانشگاه ها هستیم و اما پاسخ این است که چنین مشکلی پیش نیامده و همه این مجموعه ها به درستی کار خود را انجام می دهند اما باید یک مرکز ایجاد شود که بخش های مختلفی از جمله فدارسیون تربیت بدنی دانشجویان و سایر مجموعه های امور تربیت بدنی امور مربوط به دانشگاهها در زیر مجموعه آن قرار بگیرند تا نتایج بهتری را در دانشگاه ها شاهد باشیم.

ملاباشی تصریح کرد: جایگاه تربیت بدنی در دانشگاه ها از لحظه ی ورود دانشجو به دانشگاه از اهمیت خاصی برخوردار است چنانچه اگر بخواهیم هم اکنون آمار ورزشکاران دانشجو را بیان کنیم و نشان دهیم بسیار گریه آور است و این در حالی است که اگر میزان رشد علمی دانشجویان را در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله کارشناسی ارشد و دکتری نشان دهیم امیدوار کننده است.

** تصویب منبع درآمد از سمت مجلس مربوط به امور تربیت بدنی
ملاباشی در ادامه گفت: مدیران تربیت بدنی دانشگاه ها نباید بنشینند تا دانشجو به سراغ آنها بیاید بلکه باید از لحظه ورود دانشجو به دانشگاه او را نسبت به فعالیت ورزشی علاقه مند و در زمینه ی ورزش با او همکاری داشته باشم.

وی افزود: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری مربوط به ورزش دانشجویی همواره شاهد بودیم که مقام معظم رهبری، تحصیل، تهذیب و ورزش را در یک رده و در کنار هم قرار داده است.

بنابراین شما مدیران تربیت بدنی دانشگاه ها نیز باید با توجه به مهم بودن ورزش دانشجویی از دید مقام معظم رهبری این امر توجه بیشتری داشته باشیم.

ملاباشی تصریح کرد: تصویب منبع درآمد برای ما از سمت مجلس مربوط به امور تربیت بدنی صورت گرفته و ما می توانیم از درآمدهای خاص به امور تربیت بدنی بپردازیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ضرورت ایجاد شورای ورزش دانشجویان گامی است که هم اکنون در راه اجرا و عمل آن در دانشگاه ها هستیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.