تیم راگبی استان کرمان ، چندی پیش موفق شد عنوان قهرمانی کشور را بدست آورد که به دلیل عملکرد خوب این تیم ، به عنوان نماینده ایران در مسابقات قهرمانی غرب آسیا که در کشور امارات برگزار می شود شرکت می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کرمان:

راگبی چه ورزشی است؟

راگبی یا راگبی فوتبال در مفهوم عام خود همه ورزش‌هایی را در برمی‌گیرد که از نوعی فوتبال که در مدرسه راگبی در انگلستان بازی می‌شد، ریشه گرفته‌اند. یعنی: راکبی 15 نفره ، راکبی 13 نفره ، فوتبال آمریکایی ، فوتبال استرالیایی و فوتبال کانادایی. البته امروزه راگبی فقط به همان دو ورزش اول گفته می‌شود.

راکبی در استان کرمان یکی از رشته هایست که به تازگی زیر نظر انجمن های ورزشی قرار گرفته است.

کرمانی ها شش عضو اصلی در مسابقات راگبی قهرمانی آسیا

سرمربی تیم ملی راگبی در استان کرمان گفت: شش نفر اصلی تیم ملی راگبی از کرمان هستند که شش نفر ذخیره آن ها از دیگر استان های کشور هستند.

سرمربی تیم ملی راگبی گفت : تمرینات تیم راگبی استان کرمان در حال انجام است و تاکنون خوب پیش رفته است.
وی گفت : در نظر داریم با تلاش ، پشتکار و تمرینات مداوم ورزشکاران این رشته را در آمادگی نگه داریم.
سرمربی تیم ملی راگبی افزود : با حضور دکتر نیک نفس بعنوان مربی بدنساز در کنار تیم راگبی ، ورزشکاران روزهای خوبی را می گذرانند.
سرمربی تیم ملی راگبی خاطرنشان کرد : کرمان پتانسیل های خوبی را در این رشته دارد و باید در این زمینه به استعدادهای جنوب هم توجه شود تا تیمی قوی داشته باشیم.
رسولی گفت : با فعال نمودن این رشته ها در استان ها می توانیم بر کثرت و تعدد ورزشکاران راگبی بیفزاییم.
سرمربی تیم ملی راگبی گفت : از آنجا که علی اصغر سرمست رییس هیات انجمن های ورزشی خود سال ها در اداره کل مسولیت داشته و خاک خورده ورزش است ؛ با پشتکار و جلسات و برنامه ریزی های اصولی باعث برطرف شدن بسیاری از مشکلات این هیات شده است .
وی تصریح کرد : فرزاد ایرانمنش مسئول کمیته راگبی استان کرمان نیز بعد از پذیرفتن مسئولیت این کمیته زحمات زیادی را کشیده و با طرح مدرسه راگبی بی شک گامهای خوبی را در این زمینه بر خواهد داشت.
رسولی اظهار داشت : با کار های زیر ساختی و تمرینات مداومی که انجام گرفته است ، شش نفر از بازیکنان کرمان در مسابقات غرب آسیا حضور پیدا خواهند کرد.
سرمربی تیم ملی راگبی گفت : اکثر کمیته های رشته راگبی تشکیل و کارهای خود را آغاز نموده اند و اگر فعالیت کمیته راگبی به همین شکل ادامه داشته باشد ، با برنامه ریزی های خوبی که انجام گرفته در چند سال آینده در این رشته ، کرمان از دیگر استان ها سبقت خواهد گرفت.

تحولی بزرگ در راگبی کرمان در حال رخ دادن است

دبیر کمیته راگبی هیات انجمن های ورزشی استان کرمان گفت: براساس توافق با انجمن راگبی کشور، تیم راگبی مردان کرمان به عنوان نماینده ایران در رقابت های غرب آسیا شرکت خواهد کرد.

فرزاد ایرانمنش امروز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان افزود: این مسابقات 19 و 20 آبان ماه جاری در دبی برگزار می ‌‌شود که چند بازیکن غیر بومی نیز برای حضوری مقتدرانه در این رقابت ها در تیم کرمان حضور دارند.

وی اظهار داشت: در مجموع پنج بازیکن غیر بومی از بین 10 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی انتخاب می شوند و به همراه بازیکنان کرمانی اعضای تیم 12 نفره کرمان در این مسابقات را تشکیل خواهند داد.

ایرانمنش، همچنین از حضور تیم راگبی بانوان کرمان در این رقابت‌ ها خبر داد و تصریح کرد: تیم بانوان کرمان نیز متشکل از شش بازیکن کرمانی و شش بازیکن غیر بومی پس از پایان رقابت های مردان، به تورنمنتی دیگر در دبی اعزام می شوند.

وی با اشاره به اینکه تحولی بزرگ در راگبی کرمان در حال رخ دادن است، ابراز امیدواری کرد با مساعدت و همراهی مسئولان شاهد پیشرفت و توسعه روز افزون بیش از پیش این ورزش در استان باشیم.

وی افزود: اعزام تیم راگبی بانوان و مردان کرمان به مسابقات قهرمانی کشور در گرگان، برگزاری مسابقات انتخابی تیم استان کرمان و حضور سه ملی پوش کرمانی در تیم های ملی راگبی بانوان و مردان کشور و اعزام آنها به مسابقات تورنمنت بین المللی در هند از اقدامات کمیته راگبی استان کرمان در نیمه نخست امسال بود.

ایرانمنش، برگزاری یک دوره کلاس مربیگری تگ راگبی در کرمان و حضور هفت مربی و سه داور کرمانی در کلاس ‌های بین المللی درجه یک تهران را دیگر اقدامات کمیته راگبی استان کرمان در این مدت ذکر کرد.

تیم 6 نفره راگبی کرمان اعضای اصلی تیم ملی راگبی را تشکیل می دهند و 6 نفر ذخیره از دیگر استانهای کشور انتخاب شده و راهی اردوی یک هفته ای در تهران و پس از آن اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا هستند.

با وجود استعدادهای زیاد ورزشی در کرمان در تمامی رشته ها امید است بیش از پیش به ورزش استان کرمان بها داده شود که بها دادن به این رشته ها می تواند به عنوان افتخار کرمان در تمامی رشته های ورزشی در سال های آینده باشد./س

گزارش از : محمدعلی موحدی

برچسب ها: گزارش ، راگبی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.