عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به فعاليت‌هاي اخير عربستان در رابطه با ايران گفت: عربستان استقلال فكري و عملكردي ندارد و نمي‌تواند بدون تاثير گرفتن از غرب تصميم گيري كند.

اسماعيل كوثري نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران ضمن بيان روابط ايران و عربستان اظهار داشت: عربستان نسبت به كشورهاي اسلامي مخصوصا ايران طبق خواسته آمريكا و رژيم صهيونيستي عمل مي‌كند.

عضو امنيت مجلس تصريح كرد: سياست‌هاي ايران در قبال عربستان هميشه به گونه‌اي بوده كه بتوانيم حاكمان اين كشور را از دام استكبار و صهيونيسم رها كرده و به طرف كشورهاي مسلمان منطقه سوق دهيم كه متاسفانه رژيم آل‌سعود خواهان اين مسئله نيست.
 
وي هم چنين افزود: سياست آن‌ها بيشتر در جهت رضايت دشمنان اسلام است تا كشورهاي دوست و همسايه، به عنوان مثال هزينه براي ترور دانشمندان هسته‌اي ايران، حمايت از منافقين و ... مورد توجه آن‌هاست

عضو امنيت مجلس خاطر نشان كرد: در رابطه با مسئله سوريه هم اين عربستان است كه هزينه مي‌كند، مزدور جذب مي‌كند و به كمك تركيه آموزش مي‌دهد و يا حتي در رابطه با حمله رژيم صهيونيستي به لبنان هم باز عربستان حامي اسرائيل بود.
 
نماينده تهران، ري و شميرانات تصريح كرد: ايران نسبت به اقدامات اخير عربستان ساكت نخواهد ماند و از حق خود در مجامع بين الملل دفاع خواهد كرد اما تاسف مي‌خوريم بر سازمان ملل كه براساس زور و يا پول اداره مي‌شود و كشورهايي مثل عربستان به واسطه ثروت خدادادي در منطقه ايجاد ناامني مي‌كنند.

انتهاي پيام/پ3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار