بررسي سند مهندسي فرهنگي كشور در جلسه اين هفته شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز ادامه يافته و اعضا لزوم توجه به رويكرد خانواده‌محوري در تمام سياستگذاري‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي كشور را مورد بررسي قرارداده و تصميماتي در اين رابطه اتخاذ كردند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع ‌رساني رياست‌جمهوري در جلسه عصر امروز (سه‌شنبه) شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه به رياست محمود احمدي‌نژاد برگزار شد اعضا همچون چند جلسه گذشته به بررسي بخش مرتبط با خانواده در سند مهندسي فرهنگي كشور پرداختند.

در اين جلسه بر لزوم توجه به رويكرد خانواده‌محوري در همه سياستگذاري‌ها، برنامه‌ريزي‌ها و چارچوبهاي مختلف كشور به ويژه در رسانه ملي تاكيد و مقرر شد ضمن توجه خاص شبكه‌هاي فعلي صدا و سيما به رويكرد خانواده محوري، شبكه تخصصي و موضوعي خانواده پس از بررسي‌هاي كارشناسي لازم از سوي رسانه ملي راه‌اندازي شود.

همچنين اعضاء مصوب كردند مجامع مشاوره خانواده با رويكرد اسلامي، ساماندهي، سازماندهي و تقويت شده و خيريني كه در امر تسهيل ازدواج جوانان فعال هستند، مورد حمايت قرار گرفته و فعاليت آنان نظام‌مند شود.

در جلسه عصر امروز اعضا درباره تدوين الگوي خانواده ايراني – اسلامي ذيل الگوي ايراني- اسلامي پيشرفت به بحث و بررسي پرداخته و مقرر شد درباره مباحث جزيي‌تر و چارچوب‌هاي نهادي اين موضوع در ستاد ملي زن و خانواده كه بر اساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي تشكيل شده است، تصميم‌گيري شود.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار