وزير كشور، تحريم‌هاي اعمال شده عليه جمهوري اسلامي ايران را يك فرصت براي كشورمان برشمرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت كشور مصطفي محمدنجار وزير كشور در آيين معارفه استاندار جديد ايلام با اشاره به تحريم‌هاي اعمال شده عليه ايران گفت: دشمن با طرح‌ريزي‌هاي جديد از جمله تحريم قصد دارد فشارها را بر ملت ايران بيشتر كند، ولي زمستان خواهد گذشت و سياهي به زغال خواهد ماند.

وي در ادامه افزود: همين الان در جريان گفت‌وگوها و رايزني‌هايي كه ما با برخي مقامات اروپايي داريم، آنها نيز از مشكلاتشان ناشي از تحريم ايران سخن مي‌گويند و خطاب به مسئولان جمهوري اسلامي اظهار دارند كه " تمامش كنيد تا راحت شويم" .

نجار با اشاره به مواردي از فشارهاي دشمن ايران اظهار داشت: ترور كه سخيف‌ترين راه مي‌تواند باشد همراه با تهديد و تحريم‌ها از جمله ابزارهايي است كه آنها عليه ما بكار گرفته‌اند، اما نتيجه‌اي نگرفتند و فشارهاي اخيري كه به ما وارد مي‌كنند، بازهم نشان مي‌دهد ملت ما را نشناخته‌اند .

وزير كشور تاكيد كرد: آنها نمي‌دانند كه تحريم‌ها يك فرصت هستند و در اين شرايط نبوغ و خلاقيت‌ها بروز خواهد كرد و انشاء الله اين تحريم‌ها هم خواهد گذشت .

نجار همچنين به ممانعت غرب از پخش برنامه‌هاي تلويزيوني ايران اشاره كرد و گفت : آنها در جايي از آزادي بيان سخن مي‌گويند و دراينجا از پخش برنامه‌هاي ما ممانعت مي‌كنند، لذا ما نمي‌دانيم كه "قسم حضرت عباس را باور كنيم يا دم خروس " را.

وي در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: جامعه شهري ايلام و نيز روستاهاي اين استان نيازمند توجه هستند هرچند كارهاي خوبي در آنها صورت گرفته است، اما بايد در جهت توسعه آنها قدم‌هايي با آهنگ جديد برداشته شود.

وزير كشور در رابطه با چگونگي مديريت استاندار جديد در ايلام نيز گفت : بايد در انتخاب مديران شايسته‌سالاري مورد توجه قرار گيرد، به توصيه هيچكس توجه نشود؛ چرا كه توصيه كسي را نمي‌پذيريم .

وي همچنين به موضوع تعدد قوميت‌ها و برآيندهاي آن كه در بيان يكي از مسئولان محلي ايلام به آن اشاره شد، پرداخت و گفت : برخلاف اظهار نظرهايي كه در آن از تعدد قوميت‌ها به عنوان آسيب ياد مي‌شود اين موضوع به هيچ وجه آسيب نيست و نمي‌بايست در هيچ جايي در مورد آن به عنوان آسيب ياد كنيم.

نجار با اشاره به آيه "وجعلناكم قبايل لتعارفوا" اضافه كرد: در ايران "كرد ،فارس ،لر ،ترك ،عرب ،بلوچ و تركمن و.. " زندگي مي‌كنند كه خود اين يك قوت است براي كشور ، خود اين ساختار نشان دهنده انسجام يك ملت است.

در اين مراسم وزير كشور "محمود عباس‌زاده مشكيني " را به عنوان استاندار جديد ايلام منصوب و از "مجتبي اعلايي" استاندار سابق قدرداني كرد.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: وزیر کشور ، تحریم ، نجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار