رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان آذربايجان شرقي ، رعايت مقررات ترافيکي و احترام به حقوق ديگران را نماد انضباط اجتماعي دانست .

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ "پورپيغمبر" با اعلام خبر فوق گفت : ماموريت اصلي پليس راهور اين است که رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي را در بين مردم نهادينه کند .
وي با اشاره به اهميت انضباط ترافيكي در شهرها و جاده ها به تأثيرات منفي ترافيك و بي نظمي و تصادفات در حوزه هاي اجتماعي-اقتصادي و تخلفات مرتبط با آن اشاره كرد و افزود: از نمادهاي مهم انضباط اجتماعي در جامعه انضباط ترافيكي و نظم و ترتيب در عبور و مرور شهري و بين شهري است. 
وي با بيان اينكه براي ايجاد نظم و انضباط در شهرها و راهها ، راهنمايي و رانندگي و پليس راه مي بايست نقش مثبت و سازنده خود را با سازماندهي ، برنامه ريزي ، آگاه سازي و فرهنگي آفريني نشان دهند، گفت: با بهره گيري از كارشناسان معاونت اجتماعي استان و انجام عمليات رواني در سطح جامعه و با احساس مسئوليت بيشتراز سوي فرماندهان انتظامي شهرستانها مي بايست براي پيشگيري از وقوع حوادث جاده اي درون شهري و برون شهري، پاسگاه هاي پليس راه بايد تحت نظارت و مراقبت باشند.
سرهنگ پور پيغمبر در پايان افزود: در بررسي علت تامه تصادفات در 6 ماهه اول سال ، چهار عامل عدم توانايي در كنترل وسيله نقليه، عدم رعايت حق تقدم، عدم رعايت فاصله طولي و انحراف به چپ و خستگي و خواب آلودگي تجاوز به چپ ناشي از سبقت (سبقت غيرمجاز) بيشترين نقش را در تصادفات داشته اند./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار