جالب بود وقتی در خیابان ها و یا هنگام خرید و فروش اجناس مردم برایشان فرقی نمی کرد که اسکناسی که در دست داشتند چقدر مچاله و پاره است و آن را همان قدر که ارزش داشت خرج می کردند و در مقابلش آنچه را که می خواستند دریافت می کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران‌، اگر برای مردم فرقی نمی کند که اسکناس مچاله، پاره و یا زیر پا لگدمال شده باشد و تنها بر اساسا ارزشش از آن بهره می گیرند پس چگونه در سنجش انسان ها و میزان ارزششان به مسائل ظاهری توجه می کنند و نسبت به هر یک موارد از ارزش یک انسان می کاهند.

واقعا ارزش انسان ظاهری نیست، مثل همان اسکناسی که هر چقدر هم کثیف باشد باز هم برای شما ارزش یکسانی با اسکناس تا نخورده و تمیز دارد.

یک روانشناس در تشریح گفته های مذکور بیان داشت: به طور حتم اگر انسان ها ارزش یکدیگر را اینگونه می سنجیدند، دیگر مشکلاتی که از روابط ناسالم پدیدار می شد محو می گشت و حتی زندگی به صورت عادلانه ای بین مردم تقسیم می گشت همان طور که شما اسکناسی با ارزش بیشتر، بهترین بهره گیری را می بردید از انسانی به میزان ارزش واقعی اش بهره می گرفتید به آن احترام می گذاشتید.

پس همیشه بخاطر بسپارید که ارزش انسانی را به بهای آن بسنجید و نه از روی ظاهر و نوع پوشش آن همانطور که ارزش یک اسکناس کاغذی در درون آن نهفتهاست نه بر روی ظاهر مچاله و پاره ی آن./ز

گزارش از مهدی محسنی
برچسب ها: ارزش ، سنجش ، اسکناس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار