دانشگاه‌های اصفهان در زمینه دفاعی از رتبه خوبی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ ذاکر اصفهانی استاندار اصفهان صبح امروز در همایش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی کشور در دانشگاه شیخ‌ بهایی بهارستان استان اصفهان تشکیل شد طی سخنرانی گفت: استان اصفهان در ابتدای انقلاب اسلامی دو واحد آموزش عالی داشته و هم اکنون تعداد دانشگاه‌های آموزش عالی استان به 110 دانشگاه رسید.
 
وی افزود: درسال 90 و 91 ده هزار عضو هیئت علمی در استان اصفهان و ده هزار دانشجو در مقطع دکترای حرفه ای در این استان مشغول هستند و همین امر موجب شده که استان اصفهان قطب راه علمی محسوب شود.

وی افزود: استان اصفهان و دانشگاه‌های این استان و همچنین دانشجویان و پژوهشگران آن در زمینه دفاعی از رتبه خوبی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیش از 1000 مقاله علمی تولید شده چنانچه در حوزه نرم افزاری شاهد هستیم که درسال 57 دو مقاله علمی بین‌المللی، درسال 84 ،400 مقاله علمی بین‌المللی، و هم اکنون بیش از 10 برابر این تعداد مقاله علمی بین‌المللی در این استان و در دانشگاه های این استان تولید می شود.

وی تصریح کرد: اختراعات بسیار زیادی در عرصه‌های فنی مهندسی داشته‌ایم چنانچه انجام عمل جراحی آخرین متد جراحی برای بیماران کل کشور و حتی بیماران خارج از کشور در این استان صورت می گیرد.

3 هزار محقق در مقطع ارشد و دکتری در دانشگاه‌های استان اصفهان مشغول تحصیل هستند
ذاکر اصفهانی در ادامه گفت: در سال گذشته 25 مخترع فعال در جشنواره علم تا عمل را به خود اختصاص داده است و همچنین دانشگاه غیرانتفاعی و غیردولتی شیخ‌بهایی 250 ثبت اختراع و سه هزار محقق و دانشجو در مقطع ارشد و دکتری در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در همین راستا بسترسازی بیشتری در خصوص فعالیت‌های تحقیقاتی در این دانشگاه صورت گیرد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار