اقشار آسيب پذير مي توانند تنها با گرفتن شماره تلفن 6467 به طور شبانه روزي از خدمات سامانه پاسخگويي تلفني بهره مندي شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، راه اندازي سامانه با پاسخگوي تلفني برای اولین بار با همکاری سازمان فنی و حرفه ای کشور، قوه قضائیه و يك شرکت خصوصی در راستای خدمت رسانی هر چه بیشتر به اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه به ویژه معتادان و خانواده های آن ها ایجاد شده است با توجه به اهمیت این اقدام تحسین برانگیز بر آن شدیم تا نسبت به اطلاع رسانی هر چه بیشتر در خصوص فعالیت های این سامانه اقدام کنیم.

بر اساس این گزارش، اين سامانه با رویکرد اطلاع رسانی ، مخاطبان مختلف از جمله والدین، محصلان ، دانشگاهیان، معلمان راه اندازی شده و در مرحله اول ویژه معتادان است و در آینده ای نزدیک به تمامی اقشار آسیب پذیر و در معرض آسیب های اجتماعی توسعه خواهد یافت.

این گزارش می افزاید: نحوه عملکرد این سامانه به نحوی است که سوالات و طرح روز در بحث آسیب های اجتماعی به ویژه در خصوص اعتیاد تهیه شده و سپس نسبت به پاسخگویی به آن مبادرت در نهایت به آن یک کد اختصاص داده شده است که مخاطبان می توانند بدون پرداخت هر گونه هزینه ای با گرفتن شماره 6467 و وارد کردن کد سوال مورد نظر از پاسخ آن مطلع شوند.

این گزارش حاکیست، سوالات این سامانه جنبه آگاه سازی، اطلاع رسانی و آشنایی با مطالب مختلف در بحث کاهش اعتیاد را دارد.

لازم به ذکر است که طراحی و پاسخ سوالات این سامانه حاصل تلاش کارشناسان دفاتر مختلف دستگاه های دست اندر کار پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قوه قضائیه ( اداره کل پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی) سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور...است.

گفتنی است،  در این سامانه تلاش شده است تا معتادان بهبود یافته با فعالیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، مراکز آموزشی، نحوه ثبت نام جهت گذراندن دوره آموزشی و کسب توانمندی های مهارتی و حرفه ای آشنا شوند. با توجه به آنچه گفته شد و نگاهی اجمالی به فعالیت های سال های اخیر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در زمینه بسط و توسعه آموزش های مهارتی به ویژه در میان اقشار نیازمند کسب توانمندی می توان نتیجه گرفت که این نهاد با فعالیت های شبانه روزی اقدامات موثری را از طریق مختلف نظیر انعقاد تفاهم نامه های همکاری با سازمان های بهزیستی ، زندان ها و قوه قضائیه به منظور کاهش بزهکاری و باز پروری افراد برای بازگشت به اجتماع انجام داده است به طوری که به جرات می توان از این سازمان به عنوان نهادی موفق در عرصه عمل یاد کرد./ز

 

برچسب ها: اعتیاد ، سامانه ، تلفن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار