این مرکز به عنوان مکانی برای تربیت افرادی معتقد و متعهد، از 20 سال قبل تاسیس شده است و سعی دارد تا افرادی خداجو با توجه به نیازهای امروز مسلمانان در جوامع امروزی تربیت کند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، مسلمانان فرانسه به عنوان بزرگترین اقلیت اسلامی در بین کشور های اروپایی به دنبال آن هستند که در داخل خاک فرانسه به تربیت نسلی معتقد و پایبند به عقاید اسلامی بپردازد.

یکی از مراکز فعال در این زمینه، مدرسه اسلامی در ناحیه " بورگاندی " در مرکز فرانسه است که در حال حاضر با داشتن 200 دانش آموز به تربیت نسل های آینده می پردازد.

در این مرکز به دانش آموزان اصول اسلامی ، قرآن کریم و همچنین ادبیات عربی به عنوان زبان مشترک مسلمانان آموزش داده می شود. این مرکز به عنوان مکانی برای تربیت افرادی معتقد و متعهد، از 20 سال قبل تاسیس شده است و سعی دارد تا افرادی خداجو  با توجه به نیازهای امروز مسلمانان در جوامع امروزی تربیت کند. هزینه های این مدرسه توسط خیرین مسلمان که در نقاط مختلف دنیا زندگی می کنند پرداخت می شود.



در عین حال بسیاری از شاگردان این مدرسه علاقمند هستند که بتوانند تا فضای ضد اسلامی موجود در فرانسه را تغییر دهند و به آنها تاکید می شود که باید سعی کنند به عنوان یک فرد شناخته شده مذهبی، چهره صحیحی از اسلام را ارائه کنید.

با وجود این که کشور فرانسه دارای بیشترین جمعیت مسلمان در بین کلیه کشور های اروپایی است اما متاسفانه دولت این کشور در سالهای اخیر قوانین ضد اسلامی زیاد خصوصا در حوزه حجاب را به تصویب رسانده است که زمینه ساز مشکلات فراوانی برای مردم مسلمان این کشور شده است اما مسلمانان این کشور دست از تلاش و فعالیت برنداشته اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار