کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس با صدور بيانيه‌اي از مجامع بین‌المللی اسلامی همچون کنفرانس اسلامی خواستار تشکیل جلسات فوری و اضطراری براي بررسي وضعيت مسلمانان میانمار شد و اعلام كرد: اين كميسيون با اعزام هیات پارلمانی به منطقه موضوع را به صورت ویژه پیگیری خواهد کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد نسل‌کشی و قتل عام مسلمانان در میانمار بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه كميسيون امنيت ملي مجلس آمده است: اخبار و گزارشات نسل‌کشی میانمار و کشتار و آواره شدن مسلمانان این کشور موجب نگرانی و اعتراض شدید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شد.

این در حالی است که طی یک سال گذشته بارها و بارها جامعه مسلمانان میانمار مورد حمله وحشیانه قرار گرفته و ده‌ها هزار نفر از مسلمانان کشته، مجروح یا آواره شده‌اند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن رفتارهای وحشیانه قرون وسطایی علیه مسلمانان میانمار از کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان جهان به ویژه مجامع بین‌المللی اسلامی همچون کنفرانس اسلامی انتظار دارد با عکس‌العمل مناسب و تشکیل جلسات فوری و اضطراری به فریاد مسلمانان میانمار برسند.

همچنین کمیسیون امنیت ملی با ابراز تعجب و تاسف شدید از عملکرد مجامع بین‌المللی همچون شورای امنیت سازمان ملل متحد و مجامع حقوق بشری مثل شورای حقوق بشر سازمان ملل در قبال نسل کشی و قتل عام مسلمانان مظلوم میانمار، انتظار دارد شورای امنیت و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به جای اعمال سیاست‌های دوگانه و تسویه حساب‌های سیاسی با کشورها و انتشار گزارشات حقوق بشری کذب و سراسر دروغ در مورد کشورهای مستقل به جنایات آشکار علیه مسلمانان میانمار بپردازند و پرده از این فاجعه اسف‌بار بردارند و دولت میانمار را ملزم به رعایت حقوق مسلمانان کنند.

کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی همچنین با اعزام هیات پارلمانی به منطقه موضوع را به صورت ویژه پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار