رییس کمیسیون بهداشت و درمان:

زمان اعتماد صنعت آب و فاضلاب به بخش خصوصی فرا رسیده است

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت :تصدی‌گری و نظارت در هر صنعتی تنها وظیفه دولت است و ضرورت دارد به سمتی برویم که به توانمندی‌های شهروندان و بخش خصوصی اعتماد کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  حسینعلی شهریاری با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره توانمندی‌های بهره‌برداری صنعت آب و فاضلاب کشور گفت : پس از انقلاب اسلامی کارهای ارزشمندی در صنعت آب و فاضلاب کشور انجام شده است  اما وقت آن رسیده که استانداردها و شاخص‌ها را مشخص کرده و کار را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

شهریاری ضمن اظهار رضایت از برگزاری این جشنواره افزود:این جشنواره فرصت خوبی است تا شهروندان، پژوهشگران و مسئولان ما از نزدیک با توانمندی‌های شرکت‌های صنعت آب و فاضلاب آشنا شده و در شرایطی که گاهی دسترسی کامل به پتانسیل‌های صنعتگران این بخش وجود ندارد، برگزاری چنین جشنواره هایی برای برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران این صنعت راه‌گشا خواهد بود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در بخش دیگری از سخنان خود کیفیت آب آشامیدنی کشور را مطلوب توصیف کرد و تصریح کرد:آب آشامیدنی از موضوعاتی است که همیشه توسط کمیسیون بهداشت و درمان کشور رصد شده و حتی در صورت بروز شایعات در مورد آلودگی آب واکنش نشان داده و مسئولان آبفای کشور را فرا می‌خواند.

وي با اشاره به روند رشد صنعت آب و فاضلاب کشور در سال‌های اخیر گفت: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از جمله شركت‌هایی بوده که به دلیل توسعه نظارتی و ارتقای تاسیسات روند رو به رشدی را به لحاظ کمیت و کیفیت تصفیه آب ارائه داده است و در این راستا از توانمندی‌های داخلی کشور نیز بهره برده است.

وی تاکید کرد: در ایران از بهترین روش‌های تصفیه بهره برده می‌شود و معیار کیفیت آب آشامیدنی با استانداردهای روز دنیا سنجیده می‌شود؛ علی رغم اینکه گزارش سازمان بهداشت جهانی بر آلودگی آب ها تاکید می‌کند، ما معتقدیم این یک فضاسازی است؛ چرا که  شرکت مهندسی آبفای کشور در این زمینه موفق عمل کرده است.

گفتني است نخستین جشنواره و نمایشگاه توانمندي‌هاي بهره‌برداري در صنعت آب و فاضلاب كشور 21 تا 24 آبان ماه با حضور بيش از 100 شركت خصوصي و دولتي در تهران برگزار می‌شود./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار