مسئول تغذیه مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: سیر، سلول های کبد را فعال می کند و از ایجاد مواد سمی می کاهد، همچنین باعث شادابی و جوانی کبد شده و فعل و انفعالات آن را متعادل می کند.

 


زهرا اباصلتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب افزود: آلسین، مهم ترین عاملی است که خاصیت دارویی سیر را تضمین می کند این ماده موجود در سیر، دارای خواص بسیاری است که مهم ترین آنها، قدرت از بین بردن باکتری و یا افزایش مقاومت در برابر باکتری ها است.
وی اضافه کرد: آلسین مانند ویتامینE، جریان خون را متعادل و خون را تصفیه میکند، گلبول های قرمز را افزایش می دهد، سبب تنظیم میزان اکسیژن در بدن شده و سلول ها را جوان نگه می دارد.
اباصلتی ادامه داد: آلسین، با تحریک بافت های مخاطی معده، ترشحات آن را افزایش می دهد و در ترکیب با پروتئین از فعالیت بیش از حد معده می کاهد، این ماده با فعال کردن روده بزرگ عملکرد معده را نیز بهبود می بخشد و به درمان اسهال و یبوست کمک می کند.
مسئول تغذیه مرکز بهداشت استان تصریح کرد: آلسین، در ترکیب با ویتامین ب (تیامین)، فعالیت پانکراس را افزایش داده و ترشح انسولین را زیاد می کند بنابراین، سیر در درمان دیابت که در اثر فقدان انسولین یا عملکرد ناقص پانکراس رخ می دهد، نقش به سزایی دارد.
وی اذعان کرد:سیر، حاوی ماده ای به نام اسکودینین می باشد که در افزایش نیروی حیات، رفع خستگی و نیز بهبود سوخت و ساز بدن نقش موثری دارد.
اباصلتی با اشاره به اینکه سیر، باعث جلوگیری از انعقاد خون می شود، خاطرنشان کرد: بیماران مبتلا به اختلالات خونریزی دهنده، بیمارانی که کاندید عمل جراحی می باشند و بیماران تحت درمان با دوز پائین آسپرین و یا سایر دارو های ضد پلاکتی بهتر است از مصرف بی رویه سیر و مکمل های ان خودداری نمایند. /س

 

برچسب ها: سیر ، سلول ، کبد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.