اعتراف ژنرال آمريکايي در اروپا ترکيه را به مخمصه انداخته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه با اعلام اين مطلب افزود  اظهارات مارک فيليپ هرتلينگ فرمانده ارتش آمريکا در اروپا مهر بطلاني بر ادعاهاي مقامات ترک بود که گفته بودند ارتش سوريه سوم نوامبر   شهر مرزي آقچه قلعه ترکيه را گلوله باران کرده است. اين گلوله باران نزديک بود به جنگ بين دو کشور منجر شود .


هرتلينگ اعتراف کرد کشورش به طور مشخص از منشأ شليک گلوله ها اطلاعي ندارد و نمي داند آيا گروههاي مسلح در سوريه اين گلوله ها را شليک کرده بودند تا ترکيه را به جنگ بکشانند يا آنکه ارتش سوريه شليک کرده بود يا آنکه عناصر حزب کارگران اين کار را کرده اند .

هرتلينگ به اين اعترافات بسنده نکرد بلکه گفت هيچ يک از اعضاي سازمان پيمان آتلانتيک شمالي ( ناتو ) خواهان مداخله نظامي در سوريه نيستند.

با توجه به اين اظهارات آمريکايي ها که آنکارا را در تنگنا قرار مي دهد همچنان انتقادات از سياستهاي ترکيه به سبب آنکه رجبب طيب اردوغان نخست وزير اين کشور آن را به کمربندي از آتش وارد کرده و باعث اشتباهات و خسارات سنگيني براي ترکيه شده ، رو به افزايش است .

بسياري از محافل ترک معتقدند اردوغان بايد از سياست خود در قبال سوريه و حمايتش از تروريستها و گشودن مرزها به روي آنان براي اجراي اقدامات تروريستي شان که به آنکارا خسارات زيادي وارد کرده است دست بردارد .

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا ، اروپا ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار