پژوهش‌های دانشمندان در سال‌های اخیر نشان می‌دهد دارچین فواید بسیار زیادی نیز دارد؛ فوایدی كه اطلاع از آنها مطمئنا شما را قانع می‌كند دارچین را به برنامه غذایی‌تان بیفزایید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد پایین آورنده كلسترول: پژوهش‌ها نشان می‌دهد تنها نصف قاشق چایخوری دارچین در هر روز می‌تواند پایین آورنده كلسترول LDL خون باشد.

تنظیم‌كننده قندخون: مطالعات انجام شده گویای آن است كه دارچین می‌تواند تنظیم‌كننده قندخون، به ویژه برای افرادی كه دیابت نوع دو دارند، باشد.

ضدعفونی‌كننده: برخی پژوهش‌ها از توانایی شگفت‌انگیز دارچین در متوقف كردن مقاومت دارویی در برخی از انواع عفونت‌ها حكایت دارد.

پیشگیری‌كننده از سرطان: برخی از دانشمندان به این نتیجه رسیدند كه دارچین می‌تواند از پیشرفت سرطان خون و سلول‌های غدد لنفاوی جلوگیری كند.

ضد انعقاد خون: جلوگیری از لخته شدن خون نیز یكی دیگر از خواص دارچین است.

رفع‌كننده آرتروز: در مطالعه‌ای كه در دانشگاه كپنهاگ دانمارك انجام گرفت، هر روز صبح قبل از صبحانه به عده‌ای از افرادی كه از آرتروز (ورم مفاصل) رنج می‌بردند، یك قاشق چایخوری دارچین همراه یك قاشق سوپخوری عسل داده شد. پس از یك هفته مشخص شد این كار تاثیر چشمگیری در درمان ورم مفاصل داشت و این افراد توانستند ظرف مدت یك ماه بدون درد راه بروند.

برچسب ها: دارچین ، کاهش وزن ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.