رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از ارزش افزوده ی 3 هزار و 500 میلیارد تومانی کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه  خبرنگاران گرگان  سید نصیر سید محمدی گفت: با سرمایه گذاری دو هزار و 250 میلیارد تومانی در بخش کشاورزی می توانیم ارزش افزوده ای بالغ بر سه هزار و 500 میلیارد تومان به دست آوریم.

وی افزود: بخش کشاورزی در سال 87 نزدیک به 9 هزار و 817 میلیارد ریال ارزش افزوده داشته است که اگر برنامه سند ارتقای ارزش افزوده سرانه در بخش کشاورزی را به اجرا بگذاریم این رقم به بیش از 31 هزار میلیارد ریال می رسد.

وی ادامه داد: در این برنامه، توسعه واحدهای مرغداری کمتر از 20 هزار قطعه برای رسیدن به ظرفیت اقتصادی، احداث کارخانه جوجه کشی، مزرعه پرورش شتر مرغ، دامداری کوچک روستایی شیری دو منظوره، دامداری پشتیبان بزرگ دو منظوره، توسعه سطح باغات ، توسعه سطح زیر کشت زعفران، توسعه کارگاه های تولید قارچ، استفاده از از بذر هیپرید در محصولات زراعی و باغی برای اجرا در نظر گرفته شده است.

سید محمدی اضافه کرد: در این راه با دو چالش شرایط اقلیمی و نوسانات قیمت مواجه هستیم که برای از بین بردن این موانع نیز تقویت بیمه های کشاورزی، توسعه زیر ساخت های آبیاری تحت فشار، مهار آبهای سطحی با احداث آب بندان ها، تقویت صندوق حمایت بخش کشاورزی، خرید تضمینی محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده است.

وی اذعان داشت: در بحث مدیریت کلان و جامع آبیاری تحت فشار یک عرصه به مساحت 130 هکتار را با مدیریت یکپارچه تحت آبیاری تحت فشار در آورده ایم.

سید محمدی خاطر نشان کرد: در بخش آبیاری تحت فشار با مشکلاتی مواجهیم و تنها راه آن ایجاد مدیریت یکپارچه است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.