بازار بورس يورونکست نيويورک روز سه شنبه براي دومين روز متوالي به دليل وقوع طوفان سندي در سواحل شرق آمريکا که موجب اختلال در فعاليت بازارهاي مالي شده، تعطيل است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، اپراتور بازار بورس يورونکست نيويورک در بيانيه اي تصريح کرد: با مشورت با ديگر بورس ها و نيز شرکت کنندگان در بازار ،‌يورونکست روز سه شنبه سي ام اکتبر دو هزار و دوازده، در اقدامي هماهنگ با بازارهاي سهام ، اوراق قرضه و ديگر بازارها تعطيل خواهد بود.
يورونکست خاطر نشان کرد: در نظر داريم بازارهايمان را در آمريکا در صورت مهيا شدن شرايط، روز چهارشنبه بازگشايي کنيم.
اين گروه افزود تصميم در مورد اين موضوع روز سه شنبه اتخاذ مي شود.
گروه نزدک نيز که به ويژه در بازارهاي بورس الکترونيکي فعال است، تاييد کرد که بازارهايش در آمريکا روز سه شنبه نيز بسته خواهد بود. اين اپراتور نيز در نظر دارد فعاليت عادي خود را از روز چهارشنبه از سر بگيرد.
پس از حملات يازدهم سپتامبر سال 2001 که بازارهاي بورس آمريکا با چهار روز تعطيلي مواجه بودند، اين اولين بار است که يورونکست و نزدک، شاخص هاي مهم بورس آمريکا، تعطيل مي شوند.
اين دو شرکت در ابتدا تصميم داشتند مبادلات الکترونيکي خود را روز دوشنبه حفظ کنند، اما در نهايت متقاعد شدند به دلايل امنيتي بازارهاي خود را به طور کامل تعطيل کنند. اين شرکت ها از شامگاه يکشنبه از احتمال تعطيلي بازارهاي مالي در روز سه شنبه خبرداده بودند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار