استاد دانشگاه تهران مرکز گفت: غرب قدرت تاثيرگذاري منطقه از انقلاب اسلامي را به منزله زنگ خطري براي خود مي‌داند، لذا مسائل هسته‌اي را عاملي براي فشار و ايجاد نارضايتي براي مردم در داخل کشور قرار داده‌اند تا به خيال خود از سوي مردم فشاري را بر نظام وارد کنند تا از حقوق حقه ملت کوتاه بيايند.

مرتضویان استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بيان اين که ایران همواره در طول 34 سال از سوي غربي‌ها مورد تحريم بوده، اظهارداشت: غربي‌ها همواره تحريم‌ها را وسيله‌اي براي تحت فشار قرار دادن جمهوري اسلامي و مجبور کردن ما به تغيير رفتار قرار داده‌اند، لذا در جنگ تحميلي هم همين سياست را دنبال کردند و بعد از جنگ نيز آن را ادامه دادند.

وي افزود: اين قبيل رفتارها دنباله سياست‌‌هاي استکباري غرب به سرکردگي آمريکاست و خوشبختانه ايران هميشه با شکل منطقي و معقول مقابل تحريم‌ها مقاومت کرده و هيچ‌گاه از اصول انقلابي خود کوتاه نيامده است.

این کارشناس سياسي پرونده هسته‌اي ايران را بهانه‌اي براي غرب عنوان کرد و گفت: کاربرد صلح آميز واقعيتي که در پرونده هسته‌اي ايران براي تمام دنيا مسجل شده و بازرس‌هاي مختلف آژانس انرژي هسته‌اي بارها در بازرسی‌های خود از تاسيسات هسته‌اي ايران به سلامت فعالیت‌های هسته‌ای ما اذعان داشته‌اند.

مرتضويان با اشاره به نقش موثر ايران در منطقه تصريح کرد: غرب قدرت تاثيرگذاري و الگوپذيري منطقه از انقلاب اسلامي ايران را به منزله زنگ خطري براي خود مي‌داند و با توجه به اينکه حکومت‌های دست نشانده آنها در منطقه در حال فروپاشی‌اند، لذا مسائل هسته‌اي را عاملي براي فشار و ايجاد نارضايتي براي مردم در داخل کشور قرار داده‌اند تا به خيال خود از سوي مردم فشاري را بر نظام وارد کنند تا از حقوق حقه خود کوتاه بيايند. 

اين کارشناس سياسي با اشاره به حمايت از ارزش‌هاي انقلاب اسلامی از سوي مردم گفت: دفاع از ارزش‌هاي اسلامي و ضديت با سياست‌هاي مداخله گرايانه‌ غرب نشان از هوشياري مردم در طول 34 سال انقلاب اسلامي دارد که باید با افزایش آگاهی به مردم، اهداف غرب را برای همه روشن و مشخص کرد.

استاد دانشگاه تهران مرکز در پایان خاطر نشان کرد: مردم و مسئولان نبايد اجازه دهند که حربه‌هاي کهنه و زنگ‌زده غرب عليه ايران به سود آن‌ها تمام شود و بايد با قاطعيت و هماهنگي بيشتر با تبليغات منفی غرب مقابله شود و آنها را متوجه اين مسئله کرد که هزينه‌هايي را که تا کنون علیه ایران صرف کرده‌اند بيشتر از سودی است که عايدشان شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مرتضویان ، دانشگاه ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار