بر آنیم تا در این مجال، قطعاتی کوتاه و بلند از کتاب وحی را با نگاهی به انعکاس آن در ادب پارسی، پیشکش طالبان حق و جوینگان حقیقت کنیم تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران:
آیه ۱۸ سوره ابراهیم

مَّثَلُ الَّذِينَ كَفَرُواْ بِرَبِّهِمْ أَعْمَالُهُمْ كَرَمَادٍ اشْتَدَّتْ بِهِ الرِّيحُ فِي يَوْمٍ عَاصِفٍ لاَّ يَقْدِرُونَ مِمَّا كَسَبُواْ عَلَى شَيْءٍ ذَلِكَ هُوَ الضَّلاَلُ الْبَعِيدُ

مثل كسانى كه به پروردگار خود كافر شدند كردارهايشان به خاكسترى می ماند كه بادى تند در روزى طوفانى بر آن بوزد از آنچه به دست آورده‏ اند هيچ [بهره ‏اى] نمی ‏توانند برد اين است همان گمراهى دور و دراز.

*اعمال کافران، هر عملی است که آدمی با شکستن فرامین رب العالمین و نوامیس آفرینش انجام می‌دهد، اعمالی که در آن زیبایی و حقیقت و شرافت نفس را پایمال کنند و جهل و زشتی اهریمنی را بر دست نهند چه در حجاب دین چه در سراب کفر.

*کجاست شهرت‌ها و مقامهاو ثروت‌ها و راحت‌ها که دنیا طلبانِ دون همت به هزار حیله و صد هزار اشک وآه مظلومان به دست آوردند.

*آن‌ها چون خاکستری بر باد رفت و آنچه ماند ثروت حکیمان و هنرمندان و دانایان و نیکوکاران بود که همه جرء ثروت فرهنگی جهان همچنان چون کوه در طوفان زمان برجاست.


*اگر از چنگیزها و آتیلاها و قارونهای دنیا طلب هنوز شهرتی مانده است آن عین رسوایی است همچون خاکستری در چشم ایشان. به قول حافظ:
بیا که قصر امل سخت سست بنیاد است       بیار باده که بنیاد عمر بر باد است

*تنها چیزی که می‌ماند همان گوهرهای دانایی و زیبایی است که از آستین رقص افشانِ ایشان بر دامن بشریت ریخته و باقی همه در طوفان هوشیاری محو می‌شود.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار