استاندار كربلا و هيات همراه در جريان سفر به شهر مقدس قم، با استاندار قم، ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، كرمرضا پيريايي استاندار قم در اين ديدار تصريح كرد: روابط بين ايران و عراق يك رابطه تاريخي و ديرينه اي است كه وجود مشتركات فرهنگي، مذهبي و نيز مرزهاي جغرافيايي مشترك، موجب تحكيم آن در دوره هاي مختلف شده است.
وي با اشاره به زمينه هاي مناسب همكاري قم با عراق به ويژه با شهرهاي مذهبي اين كشور، گفت:در حال حاضر، كشورعراق جزء شركاي اصلي و مهم قم در مراودات گوناگون فرهنگي، اقتصادي و تجاري و صنعتي به شمار مي رود.
استاندار قم به سوابق و زمينه هاي همكاري دو استان اشاره و تاكيد كرد: خواهان گسترش و ارتقاء روابط فيمابين در زمينه هاي مختلف هستيم.
پيريايي با اشاره به پيوند معنوي بين قم و كربلا، خاطرنشان كرد: امضاي پيمان خواهر خواندگي بين اين دو شهر مذهبي بر اساس اين علقه مشترك فرهنگي و مذهبي صورت گرفته است.
آمال‌الدين مجيد الهر استاندار كربلا نيز ضمن استقبال از توسعه روابط دو استان، حضور بيشتر تجار و فعالان اقتصادي قم در كربلا را خواستار شد.
وي با اشاره به اين كه تجربه عمراني قم مي تواند الگوي مناسبي براي توسعه شهرهاي مذهبي عراق باشد، گفت: از الگوي توسعه قم به ويژه از طرح حرم تا جمكران، درتوسعه و ايجاد معابر شهركربلاي معلي استفاده خواهيم كرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.