مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از تحقق62 درصدی صادرات استان تاکنون خبرداد.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، سیدابراهیم حسینی دیروز در جمع صنعتگران استان بابیان این مطلب گفت: در نیمه نخست امسال 68 میلیون دلار کالا از خراسان شمالی بدون احتساب مواد پتروشیمی صادر شده است.

وی با بیان اینکه این میزان صادرات از خراسان شمالی رشد 55 درصدی صادرات را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد، افزود: بر همین اساس از مجموع صادرات انجام شده 18 میلیون دلار مربوط به بخش صنعت و 47 میلیون دلار مواد پتروشیمی و 5/2 میلیون دلار محصولات کشاورزی بوده است.

وی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها برای امر صادرات از خراسان شمالی را محصولات کشاورزی برشمرد و افزود: امسال در مقایسه با سال گذشته صادرات محصولات کشاورزی از استان 124 درصد رشد داشته‌ است.

حسینی در عین حال عمده صادرات از استان را برای نیمه دوم سال برشمرد و گفت:‌ این در شرایطی است که دشمنان موانع مختلفی را برای کشورمان ایجاد کرده با این وجود با تلاش صادرکنندگان از رکورد سال گذشته عبور خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: به همین منظور بستر سازی‌های لازم از سوی این اداره کل با اعزام هیئت‌های تجاری و اقتصادی از خراسان شمالی به کشورهای مختلف در حال انجام است./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.