استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توسعه بندرچابهار سبب تحول سیستان و بلوچستان و جنوب شرق کشور و حتی استانهای همجوار و کشورهای همسایه می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان  ،  حاتم ناروئی اظهار داشت: استانی با 11 و نیم درصد مساحت کشور و توانمندیها و ظرفیتهای فراوان نمی تواند محروم باشد و این کلمه زیبنده نام این استان نیست.

وی گفت: استان در زمینه کشاورزی و مهدنی و همچنین صنعت دارای قابلیت ها و پتانسلهای فراوان است.

وی افزود: جمعیت جوان، نیروی انسانی توانمند و نعمات متعدد خدادادی همراه با همت و تلاش مردم و مسوولان نه تنها این استان بلکه جنوب شرق کشور را نیز متحول خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان گفت: وقتی مدیران دستگاههای اجرایی همگام و همراه با استاندار از هیچ تلاشی برای عمران و آبادانی استان فرو گذار نیستند بطور قطع آینده درخشانی را رقم خواهند زد.

وی با اشاره به سابقه دیرینه مبارزه مردم این سرزمین با متجاوزان استعمار پیر انگلیس، گفت: مردم این استان مرزداران وفادار به وطن و نظام اسلامی هستند و به هیچ بیگانه ای اجازه تجاوز و حرکات ناامنی و خرابکارانه نمی دهند.

وی تاکید کرد: دشمنان ملت و نظام اسلامی ایران که از پیشرفت و توسعه این منطقه عصبانی هستند از چندی پیش که دولت طرحهای توسعه ای از جمله ساخت راه آهن ، توسعه اسکله ها و رونق صادرات و واردات را در چابهار شروع کرده، مزدوران استکبار نیز ناامن کردن این شهرستان را در برنامه های خود قرار داده اند.

رییس شورای تامین سیستان و بلوچستان با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف در میان مردم و علمای شیعه و سنی بیان کرد: دشمن از علما شیعه و سنی که نقش مهمی در ایجاد وحدت و همدلی و همراهی مردم با نظام اسلامی دارند عصبانی است و قصد انتقام از مردم را دارد و به همین سبب با انجام اقدامات تروریستی و قتل شیعه و سنی در تلاش برای ناامن کردن منطقه و جدایی مردم از علما و نظام است.

ناروئی با محکوم کردن حوادث تروریستی چابهار و شهرستان سرباز، بیان کرد: دشمنان می خواهند با انجام این اعمال ننگین از پیشرفت استان پهناور سیستان و بلوچستان جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: همه باید دست در دست هم دهیم و ضمن حل مشکلات موجود استان، توانمندیهای بالقوه منطقه را بالفعل کرده و رونق و شکوفایی را برای استان مان به ارمغان آوریم./س
برچسب ها: توسعه ، بندر ، چابهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.