مدير گروه تاريخ دانشگاه كابل کشور افغانستان گفت: مجموعه آستان قدس رضوی مجموعه به يكی از بزرگ‌ترين قطب‌های علمی و فرهنگی جهان اسلام تبديل شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد اساتيد دانشگاه كابل از بنياد پژوهش‌های اسلامی، كتابخانه مركزی، موزه‌ها و مركز نمايشگاه‌ها و همايش‌های آستان قدس رضوی بازديد كردند.

مدير گروه تاريخ دانشگاه كابل در حاشيه اين بازديد گفت: تحولات گسترده‌ای در آستان قدس رضوي نسبت به سال‌هاي قبل از انقلاب صورت گرفته و اين مجموعه به يكي از بزرگ‌ترين قطب‌هاي علمي و فرهنگي جهان اسلام تبديل شده است.

دكتر عبدالباقي حصاري ادامه داد: توسعه اماكن متبركه و امكانات زيرساختي براي رفاه زائران با عشق و علاقه فراوان و برنامه‌ريزي دقيق صورت گرفته است و نمونه آن را فقط در ايران مي‌توان مشاهده كرد چراكه از ارادت به ساحت مقدس اهل بيت(ع) سرچشمه مي‌گيرد.

وي خاطرنشان كرد: آستان قدس رضوي منشاء خير و بركت در جمهوری اسلامی ایران است و اقدامات گسترده اين مجموعه در حوزه‌هاي فرهنگي، اشتغال‌زايي، بهداشت و درمان و تاسيس مراكز علمي و پژوهشي بايستي به عنوان الگوي توسعه در سایر جوامع مورد استفاده قرار گيرد.

عبدالباقي حصاري در ادامه گفت: اين حجم تلاش و فعالیت در این آستان مقدس برايم شگفت‌انگيز و نشان‌دهنده اين موضوع است كه مدیران عالی و تمامی دست‌اندرکاران این مجموعه عظیم با محوريت علم و برنامه‌ريزي كارشناسانه دست به اين اقدامات زده‌اند.

وي در ادامه با اشاره به فعاليت‌هاي گروه تاريخ بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي تصريح كرد: اقدامات پژوهشي اين مجموعه درباره تاريخ افغانستان برايم بسيار جالب بود و مويد اين مطلب كه اساتيد بين‌المللي در اين مجموعه مشغول به تحقيق هستند.

وي خواستار ايجاد ارتباط مستمر بين دانشگاه كابل و مراكز علمي و پژوهشي آستان قدس رضوي مانند دانشگاه علوم اسلامي رضوي و بنياد پژوهش‌هاي اسلامي شد.

اساتيد دانشگاه كابل در بازديدي سه ساعته با مجموعه فعاليت‌هاي آستان قدس رضوي در حوزه‌هاي گوناگون آشنا شدند/س. 

برچسب ها: مدیر ، تاریخ ، علم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.