عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به سرمايه‌گذاري عربستان براي ترور دانشمندان هسته‌اي ايران گفت:‌ اقدام اخير ضدايراني آل‌سعود جاي هيچگونه اغماض و چشم‌پوشي نيست و دخالت آنان در ترور دانشمندان جمهوري اسلامي بايد خيلي جدي دنبال شود.

سيدباقر حسيني نماينده زهك و هيرمند و زابل در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در رابطه با تحركات رژيم آل سعود در رابطه با ايران گفت: متاسفانه عربستان در حمايت از تروريست‌هاي القاعده در ايران، گسترش وهابيت و همچنين ترور دانشمندان هسته‌اي‌مان، بر عليه ايران سرمايه‌گذاري مي‌کند.

وي در ادامه تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران همواره سعي داشته روابطش را با عربستان به صورت دوستانه دنبال كند اما متاسفانه با وجود تمامي كوتاه‌آمدن‌‌هاي جمهوري اسلامي ايران عربستان همچنان به فعاليت‌هاي خود ادامه مي‌دهد و اين موارد اخير هم جزء مواردي است كه نمي‌توان به سادگي از كنار آن عبور كرد به اين خاطر كه نه تنها امنيت ايران به خطر مي‌افتد بلكه امنيت كشورهاي اسلامي به خطر مي‌افتد.  
 
عضو کميسيون امنيت ملي همچنين افزود: جاي هيچ شكي نيست كه جمهوري اسلامي مي‌خواهد از حركت رژيم آل‌سعود چشم‌پوشي كند اما در مورد اقدامات اخير آن‌ها جاي هيچگونه اغماض و چشم‌پوشي نيست و اينگونه مسائل بايد خيلي جدي دنبال شده و از مقامات عربستان توضيح خواسته و تدابيري اتخاذ گردد تا جلوي تحركات ضدبشري و ضد اسلامي گرفته شود.  
 
حسيني خاطرنشان كرد: متاسفانه عربستان در حال حاضر در جهت همكاري با آمريكا و رژيم صهيونيستي و تفرقه بين مسلمين در حركت است و در جريانات سوريه هم نقش بسزايي دارد.

وي در ادامه تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران بايد درباره فعاليت‌هاي عربستان افشاگري كند و ملت‌هاي دنيا را براي ايستادگي در مقابل حركت‌هاي ضدبشري و تروريستي كه از طرف آمريكا و رژيم صهيونيستي و با همكاري عربستان صورت مي‌پزيرد هوشيار سازد تا حداقل خاورميانه و كشورهاي منطقه در صلح باشد.

گفتني است طبق آخرين اخبار، هزينه‌ ترور دانشمندان ايراني توسط رياض تامين شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: عربستان ، امریکا ، ترور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار