متاسفانه مخاطبان ما به صورت شايسته براي تماشاي فيلم هاي سينماي مستقل پرورده نشده اند.

علي موذني كارگردان سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص سينماي مستقل گفت: سينماي مستقل سينمايي كارگردان پرور و حاصل تفكرات شخصي فرد به نام كارگردان است و باعث تعميق فرهنگ يك جامعه مي شود.
وي افزود: اما متاسفانه در حال حاضر توجه به سينماي گيشه وجود مخارج منفي و هزينه هاي فراوان در اين عرصه و تحليل هاي تهيه كنندگان امكان فعاليت در سينماي مستقل را از بين برده است.
وي تصريح كرد: هنگامي كه يك فيلم ساز براساس سرمايه هاي شخصي خود به فيلم سازي در اين خصوص مي‌پردازد به عبارتي با زندگي خود معامله كرده است زيرا شرايط فرهنگي موجود و عواملي همچون امكان اكران، سينماي گيشه و تفكر جهت دار تهيه كننده به اين موضوع دامن زده است.
موذني با اشاره به عدم برقراري ارتباط مخاطبان با سينماي مستقل بيان كرد: متاسفانه مخاطبان ما به صورت شايسته براي تماشاي فيلم هاي جدي پرورده نشده اند و توجه به سينماي گيشه و طرح موضوعات سطحي مانع توجه افراد به فيلم هاي سينماي مستقل مي‌شود.
وي تصريح كرد: اما در سينماي مستقل به علت توجه به موضوعات عميق و دريافت شخصي كارگردان از مسائل، عموم مردم قادر به برقراري ارتباط با اين فيلم ها نيستند.
اين كارگردان با تاكيد به نوع و كيفيت حضور بازيگران در سينماي مستقل اذعان كرد: به كارگيري افراد مبتدي براساس سليقه كارگردان است اما برخي از بازيگران حرفه اي و چهره براي افزايش اعتبار هنري خود مايل به همكاري با كارگردانان مستقل هستند در صورت نقش آفريني آن ها به بهترين شكل ممكن قادر به همراهي مخاطب با خود مي‌شوند اما با اين وجود حضور نابازيگران وجه رئاليستي كار را افزايش مي‌دهد.
موذني در پايان در خصوص جشنواره فيلم هاي سينماي مستقل بيان كرد: با توجه به امكان تبليغات كم سينماي مستقل رويكرد هنري جشنواره ها بهترين محل براي تبليغات اين آثار است، اما گاهي اوقات ضرورت در نظر گيري برخي مصلحت ها باعث بي توجهي به برخي آثار مي شود.
وي ادامه داد: اين جشنواره ها ضمن گزينش فيلم ها براساس اهداف از پيش تعيين شده باعث افزايش ارزش هنري يك اثر مي شود زيرا منتقدان با تماشاي اين فيلم ها ضمن برقراري ارتباط مناسب با اين آثار با نظرات خود باعث افزايش فروش يك فيلم مي شوند.
وي تصريح كرد: همچنين اين جشنواره ها با تبليغات فراوان ضمن تامين هزينه ها باعث معرفي بزرگان سينما مي شوند./ي2

برچسب ها: موذنی ، سینما ، مستقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار