240 سرفصل و منابع دانشگاهي طراحي و بازنگري شده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ فعاليتهاي زيادي در حوزه علوم انساني در كشور صورت گرفت كه يكي از اين فعاليت هاي موثر جشنواره بين المللي فارابي است به همين دليل به سراغ نخبگان و مسئولان در اين عرصه رفتم و پاسخ آن ها در زمينه اسلامي ايراني شدن منابع را جستجو كردم.

محسن ميري، معاون دبيرخانه جشنواره فارابي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: بعد از تاكيداتي كه مقام مظعم رهبري در خصوص اسلامي كردن منابع در حوزه علوم انساني داشته اند وزارت علوم و تحقيقات و فناوري فعاليتهاي گسترده اي را شروع كرد كه از جمله آنها طراحي 240 سرفصل بازنگري شده مبتني بر اسلامي ايراني بودن منابع بود.

حداد عادل، رئيس فرهنگستان زبان و ادبيات فارسي در ادامه گفت: در حال حاضر 15 كارگروه براي علوم انساني به وجود آمده كه هر كدام از آنها يكي از وظايف اين تحول را برعهده دارند.

در ادامه به سراغ نخبگان و برگزيدگان ششمين جشنواره بين المللي فارابي رفتم كه نظرات آنها نيز متفاوت بود يكي از اين نفراتي كه شايسته تقدير در اين جشنواره شده بود گفت: وقتي سخن از اسلامي شدن منابع مي شود اين نگراني به وجود مي آيد كه نوعي انتقاد علمي حاكم مي شود و اين كار اشتباهي است كه متاسفانه زياد شده است و نخبه ديگري اين طور پاسخ داد كه هم اكنون مدتي است كه در زمينه ادبيات كودكان كارهاي زيادي صورت گرفته كه اسلامي ايراني كردن منابع حتي در مباحث كودكان نيز راه يافته چنانچه اگر كتابهاي ديني و مذهبي در زمينه داستان هاي كودك و شعر تاليف شود مي‌توان در اين زمينه كمك قابل توجهي داشت.

*20 سال طول مي‌كشد تا به نقطه مطلوب در علم انساني برسيم

خواجه سروي، معاون فرهنگي وزير علوم در ادامه گفت: 20 سال طول مي‌كشد براي اينكه به نقطه مطلوب در علوم انساني برسيم چرا كه اگر بخواهيم يك علوم انساني اسلامي توليد كنيم بايد متخصصين در ابتدا آموزش ببينند و در بطن آنها اين علوم انساني اسلامي ايراني توليد شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار