رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی عنوان کرد:

دست ما برای نظارت بر روی آمبولانس های خصوصی بسته است/آمبولانس های دولتی در حال خاک خوردن!

وزارت بهداشت برای این که از تخلفات آمبولانس های خصوصی جلوگیری کند از نظر قانونی محدودیت دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، حاضر در محل، دکتر معصومی رئیس حوادث فوریت های پزشکی امروز 6 آبان در نشست خبری در جمع خبرنگاران در خصوص نظارت بر آمبولانس های خصوصی افزود: حدود 2 سال است لایحه ای برای تبادل نظر به کمیسیون بهداشت مجلس فرستاده شده که هنوز در بلاتکلیفی به سر می برد قانون تشکیل موسسات پزشکی و پیراپزشکی مربوط به سال 44 است و اصلاحی در آن صورت نگرفته است ،طبق این لایحه نظارت ما بر روی آمبولانس های خصوصی بسیار محدود است و از جایگاه حقوقی در این زمینه برخوردار نیستیم.

وی گفت: اگر آمبولانس خصوصی دچار تخلف شود تا سه بار اخطار شفاهی یک بار اخطار کتبی و بعد از ارجاع به مراجع قانونی صورت می گیرد که گذراندن این راه طولانی باعث می شود که این شکایات ها به جایی نرسد.

معصومی ادامه داد: انتقال جسد و دخالت در حوادث فوریت های پزشکی توسط آمبولانس های خصوصی مغایر با قانون است ما معتقد هستیم که آمبولانس های خصوصی تخلف می کنند ولی درصد تخلف آن ها کم است حدود 35 مرکز آمبولانس خصوصی وجود دارد که بیشتر آن ها هیچ نوع مشکلی ندارند ولی باید شرایطی ایجاد شود و لایحه ای که اصلاح می شود ضرری به مراکز آمبولانس ها خصوصی که تخلف نمی کنند نرسد.

آمبولانس های دولتی در حال خاک خوردن ؛ آمبولانس های خصوصی در حال فعالیت

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تا چند سال پیش بیمارستان هایی که آمبولانس نداشتند برای انتقال بیمار با آمبولانس های خصوصی قرارداد می بستند تا با یک تعرفه دولتی  که در صورت حساب بیمار عنوان بشود اقدام به جا به جایی بیماران کنند. ولی برخی از بیمارستان ها بعد از این که آمبولانس در اختیار بیمارستان قرار گرفت، همچنان با آمبولانس های خصوصی طرف قرار داد هستند  و از آمبولانس های خود استفاده نمی کنند

 خیلی از خدمات اورژانس تعرفه ندارند

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که کسی پاسخگوی همراه بیمار در اورژانس بیمارستان ها نیست گفت: اگر پزشکی مسئولیت پاسخگویی به همراه بیمار را داشته باشد باید تعرفه در قبال این کار او دیده شود ولی با توجه به این که ما در کشور در مورد تعرفه ها مشکل داریم و هنوز خیلی از خدمات حوزه اورژانس تعرفه ندارند نمی توانیم برای این موضوع فعالیتی انجام دهیم. /ع2
برچسب ها: نظارت ، آمبولانس ، خصوصی ، فوریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار