نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به سفر هيئت پارلماني آلمان به ايران گفت:‌ اصول به ما تاكيد مي‌كند كه به هيچ طريق نبايد به آنها باج دهيم حتي اگر اين مساله به لغو اين سفر بيانجامد اگر در شرايط برابر حاضر به مذاكره و گفتمان هستند مذاکره مي‌کنيم.

منصور حقيقت‌پور نماينده اردبيل، سرعين و نمين در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در خصوص خواسته اين هيات مبني بر ملاقات با برخي چهره‌هاي سياسي تصريح كرد: مگر هر درخواستي را بايد اجابت كرد چرا بايد به خود اين اجازه را بدهند كه در امور جاري و داخلي كشور ما دخالت كنند، اگر بخواهند از هم‌اكنون مذاكرات و گفتمان را با شرط پايه‌ريزي كنند كاملا واضح است كه هدف‌دار و سياسي وارد شده‌اند و ارزش و نتيجه‌اي نخواهد داشت.

وي در ادامه افزود: هيئت پارلماني آلمان مي‌توانند در خصوص مسائل قانون‌گذاري و نزديكي روابط و همكاري كارشناسان و همكاري سياسي به گفتمان بپردازند اما حق دخالت در امور جاري جمهوري اسلامي ايران را ندارند.

حقيقت‌پور گفت: اگر تمايل به اين كار دارند ما هم مي‌توانيم، بسيارند افرادي كه در زندان‌هاي اروپا به سر مي‌برند كه با آنها معارض هستند آيا اجازه مي‌دهند كه با آنها صحبت كنيم! تعداد بيشماري از جدايي‌طلبان هستند در  اروپا كه خواهان ارتباط با ما هستند و ما هم مي‌خواهيم بدانيم كه در چه حال هستند دانشمند ايراني در اروپا دستگير شده و ما شرط مي‌گذاريم كه پس از آزادي وي با آنها ديدار مي‌كنيم.

نايب‌رئيس كميسيون امنيت‌ملي خاطرنشان كرد: اگر بخواهند براي استقلال خودشان بيايند و اقدام كنند قطعا مي‌تواند موثر باشد ولي اگر بخواهند تابع اوامر آمريكا باشند كاري از پيش نمي‌برند ولي ما به آنها توصيه مي‌كنيم حتما بيايند چون جمهوري اسلامي ايران منطق دارد و زور نمي‌گويد و صرفا از حقوق هسته‌اي خود دفاع مي‌كند و از مذاكره بر پايه‌ عدالت و منطق استقبال مي‌كند ولي رفتار آنها حاكي از اين است كه نه قصد مذاكره و گفتمان بلكه قصد مداخله در امور جاري كشور را دارند و اين مسئله بر ما نمي‌تابد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: حقیقت ، معارض ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار