بازخوانی علوم انسانی بدون افراط رویکرد جدید و موثر در راستای رها سازی بشر از مفاهیم تهی است.

عبدالعظیم التویجری دبیر کل آیسسکو طی پیامی به مناسبت ششمین جشنواره بین المللی فارابی گفت: جشنواره فارابی در این مدت کوتاه نقش مهمی در ارتقای علم و تجلیل از دانشمندان و محققان در حوزه مطالعات اسلامی و انسانی ایفا کرده است.

وی افزود: جشنواره بین المللی فارابی مدیون تلاش های بنیان گذار و سازمان دهنده ی آن وزارت علوم و تحقیقات و فناوری جمهوری اسلام ایران است و توانسته نقش محوری در گرد هم آوردن محققان و دانشمندان در حوزه های فرهنگ و دین ایفا کند.

دبیر کل ایسسکو افزود: مفاهیمی چون فرهنگ، تمدن، دین و انسان مفاهیمی بسیار عمیق هستند و در میراث انسانی و اسلامی ما ارزشی وصف ناپذیر دارند و پیوند عمیق و درونی این مفاهیم در تاریخ فرهنگ ما تاثیری شگفت بر جای گذاشته است واقعیت این است که جامعه بشری و امت اسلامی بدون باز بینی این مفاهیم و احیای این میراث بزرگ و غنی قادر نخواهد بود برای ساختن آینده بهتر برای بشریت قدم بردارد.

وی تصریح کرد: در این دوران برای بشر امروزی که گرفتار مفاهیم تهي شده است ،آنچه می تواند رویکردی موثر و جدید باشد بدون شک بازخوانی علوم انسانی بدون افراط و تفریط است و این نگرش جدید می تواند نشان دهنده جایگاه واقعی اشرف مخلوقات خداوند باشد.

بر همین اساس با توجه به اینکه آیسسکو اهداف جشنواره بین المللی فارابی را با اهداف خود متناسب می داند از زمان برپایی اولین دوره جشنواره حمایت از آن را همواره در اولویت برنامه های فرهنگی خود قرار داده است./ع2
برچسب ها: علوم ، جشنواره ، فارابی ، میراث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار