مدیر مرکز درمان ناباروری آذربایجان گفت: با ایجاد روش آزمایشگاهی جدید در مرکز درمان ناباروری آذربایجان، موفقیت درمان ناباروری با روش تزریق داخل رحمی اسپرم(IUI) حدود 20 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، الهام غدیر خمی در گفتگو با خبرنگاران افزود: پیش از این، درصد موفقیت روش IUI در درمان ناباروری 10 الی 15 درصد بود که با انجام روش آزمایشگاهی جدید در این مرکز برای نخستین بار در سطح مراکز درمان ناباروری استان، شانس موفقیت این روش به 30 الی 35 درصد افزایش یافته است .

وی اظهار کرد: درمان به روش IUI درتمامی مراکز درمانی یکسان است و تنها تفاوت موجود در زمینه روش آزمایشگاهی می باشد که در اکثر موارد از روش SWIM UP استفاده می شود.

غدیرخمی یادآور شد: ما در مرکز درمان ناباروری آذربایجان روش آزمایشگاهی را تغییر داده و از روش گرادیان استفاده می کنیم که این امر احتمال موفقیت درمان را افزایش داده است.

وی ادامه داد: در روش IUI نمونه حاوي اسپرم با مواد خاصي شستشو داده شده و اسپرم هاي سالم تر از طريق كاتتر ( لوله پلاستيكي مخصوص يكبار مصرف) به داخل رحم تزريق مي شود.

وی گفت: IUI روشي ساده است كه در درمان ناباروري با علل ناباروري با عامل مرداني ( كم بودن تعداد اسپرم ، تحرك يا حجم اسپرم ، و يا شكل غير طبيعي آن)، ناباروري به دليل اختلالات دهانه رحم، ناباروري با علت توجيه نشده و نامشخص، اندومتريوز خفيف و متوسط ، اختلالات تخمك گذاري ، ترشحات كشنده اسپرم در سرويكس ، ناتواني جنسي ، كمبود ترشح سرويكس، قطع نخاعي ، انزال زودرس يا ناهنجاريهاي دستگاه تناسلي و انزال معكوس استفاده می شود./س

 

برچسب ها: موفقیت ، ناباروری ، اسپرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.