علی معمری مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان نوجوان گفت: از 2 سال پیش که با مسئولان فدراسیون صحبت کردیم به هیچ عنوان به دنبال کسب نتیجه نبودیم.

 علی معمری مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان نوجوان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: 2 سال پیش که برای تشکیل تیم ملی والیبال بانوان نوجوان با رئیس فدراسیون تشکیل جلسه دادیم به هیچ عنوان نتیجه را مد نظر برنامه های بلند مدت خود قرار ندادیم.

وی تصریح کرد: ما برای رشد و توسعه والیبال بانوان یک برنامه بلند مدت شش ساله را طراحی کرده و به مرحله اجرا درآوردیم به طور قطع در صورت ادامه این برنامه تا سال 2018 این تیم جزو چهار تیم برتر قاره کهن معرفی خواهد شد.

وی یادآور شد: به نظر من با توجه به تمریناتی که تیم ملی نوجوانان داشت ما توانستیم در چین نتایج خوبی را کسب کنیم تمامی بازیکنان اعزامی به مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا والیبال را از صفر شروع کرده بودند.

مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان نوجوانان در ادامه گفت: اگر بخواهیم نوع حضور این تیم را در این دوره با دوره گذشته مقایسه کنیم شاید از نظر نتیجه یک پله سقوط داشتیم اما از نظر میانگین قدی در رده دوم رنکینگ قرار گرفتیم ما از شش بازی انجام شده سه برد و سه باخت را در کارنامه خود به ثبت رساندیم به طور کلی نداشتن بازی تدارکاتی آسیب دیدگی کاپیتان تیم و مشکلات غذایی از دیگر مشکلاتی بود که ما در چین با آن سر و کار داشتیم.

معمری تصریح کرد: با توجه به آنکه فدراسیون و دست اندرکاران آن در این بخش نگاهشان بلند مدت است می توان به آینده والیبال بانوان امیدوار بود پتانسیل نهفته موجود در میان این دختران در صورت توجه و برنامه ریزی بسیار عالی و ایده آل است.

وی پس از بیان شرح چگونگی و علل سقوط یک پله ای در مسابقات آسیایی در پاسخ به این سوال که چرا ترکیب اعزامی به چین عاری از پست لیبرو بود؟اظهار داشت:عدم حضور ليبرو در تیم اعزامی به معنای عدم اهمیت این پست نیست بلکه چون در این رده سنی کار از صفر شروع شد لیبروهای حاضر در تمرینات کوتاه قد بودند و به دلیل آنکه ما نگاهمان به آینده بود به این نتیجه رسیدیم که سرعتی زن ها در این مسابقات بهتر از لیبروها برای ما کارایی دارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نگرش مسئولان و مربیان دنیای والیبال به ترتیب لیبروهای بلند قامت است این امر در حالی بود که لیبروهای تیم ایران کوتاه قد و همچنین سیستم بازی ما چهار دریافته بود.

وادی برای لیبروها نیامده بود

معمری در خصوص حضور ابراهیم وادی در ترکیب تیم ملی والیبال نوجوانان گفت: وادی در تمرینات تیم ملی برای بهتر شدن توپ گیری بازیکنان فقط سرویس زد حضور وی صرفاً برای لبروها نبود مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان نوجوان در ادامه یادآور شد: من تاکنون با تیم های زیادی در بخش پسران در مسابقات برون مرزی شرکت کرده ام در برخی موارد در ترکیب 12 نفره اعزامی خود 2 لیبرو داشتیم ولی در بخش دختران نوجوان و دراین برهه زمانی لیبرو بازیکن پست آماده پیدا نکردیم به طور کلی سیستم ما چهار نفره بود ودریافت های ما بهتر از لیبروها عملکرد کردند.

مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان نوجوان ضمن اشاره به وجود پنج بازیکن آماده در پست دریافت، تاکید کرد: ما در پست دریافت والیبالیستهای خوبی را تربیت کردیم از میان این افراد می توان لیبروهای خوب و حرفه ای تربیت کرد به طور کلی دراین دوره از مسابقات مسائل دیگری برای مهم بود نه نتیجه.

دو سال نه 173 روز

معمری در پاسخ به این سوال که آیا 2 سال فرصت مناسبی برای تربیت بازیکنان متخصص و حرفه ای نبود؟ گفت: نگوئید دو سال ما به طور کلی فقط 173 روز در اردو بودیم که از این میان از اواخر خرداد ماه سال 1391 به طور مستمر تا زمان اعزام تمرین کردیم به غیر از آن هم اردوهای ما هر 30 الی 45 روز یک بار به مدت هشت الی 10 روز برگزار می شد که در این مدت کوتاه هم ما فقط به کار شناخت و آموزش تکنیک های باید می پرداختیم.

شاکی بودم اما بی نتیجه

وی گفت: من از وضع موجود در خصوص چگونگی تشکیل اردوهای تمرینی و تدارکاتی همیشه شاکی بودم، اما کار به جایی نبردم، پیش از اعزام به چین تمامی موارد و مشکلات موجود را به داور زنی گفتم.

سرعتی زن هایی که لیبرو می شوند!

وی گفت: در حال حاضر دو سرعتی زن خوب و آماده در تیم ملی والیبال بانوان نوجوان حضور دارند که در توپ گیری عملکرد فوق العاده ای دارند می توان در آینده آنها را به لیبرو تبدیل کرد ، باید بگویم که ما در چین مشکل دریافت نداشتیم در کل باید بگویم که لیبرو پستی است که تربیت آن زمان بر است.

جداول استعداد یابی ایران در دست خارجیان

مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان نوجوان در ادامه خاطر نشان کرد: ترکیب تیم ملی ایران از نظر میانگین قدی در شرایط ایده آل و فوق العاده ای بود‌،این موضوع باعث تعجب دیگر تیم های حاضر در این رقابت ها شده بود به طوری که اعضای کادر فنی این تیمها اقدام به گرفتن جداول و فاکتورهای استعدادیابی ایران کردند.

آنها در صحبت های خود اذعان داشتند که برای نخستین بار است ایران با یک چنین ترکیب یک دستی در مسابقات آسیایی شرکت می کند.

وی تصریح کرد: ما می توانستیم تیمی با ارنج قدی کوتاه به مسابقات آسیایی اعزام کنیم و حتی جایگاه ششمی را بدست آوریم اما هیچ گامی برای آینده برنداریم، شبیه این کار ما را 20 سال پیش در پخش پسران صورت گرفت و نتیجه بخشی بود این دختران بلند قامت در طول یک الی 2 سال آینده اگر مورد توجه قرار گیرند به طور قطع در آینده نزدیک مدال آوران آسیا می شوند.

 از ترکیب انتخابی پشیمان نیستم

معمري در خاتمه گفت: من به عنوان یک مربی بین المللی والیبال تاکنون در 22 الی 23 مسافرت ورزشی حضور داشتم ولی این اولین سفر نخستین دفعه ای بود که در زمان بازگشت از نوع ترکیب انتخابی و اعزامی به مسابقات پشیمان نبودم و تاسف نخوردم./آق

برچسب ها: لیبرو ، والیبال ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار