اين مؤسسه در ادامه تهيه كتاب هاي انگليسي خود بعد از كتاب "آبگينه هاي ساساني و پس از آن" كتاب هاي ديگري را در اين زمينه تهيه كرده است تا در دسترس علاقمندان قرار دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي مؤسسه كتابخانه و موزه ملي ملك، اين مؤسسه در ادامه تهيه كتاب هاي انگليسي خود بعد از كتاب "آبگينه هاي ساساني و پس از آن " كتاب هاي ديگري را در اين زمينه تهيه كرده است تا در دسترس علاقمندان قرار دهد.
كتاب " بررسی مجموعه آبگینه  الصباح در موزه ملی کویت " به قلم دکتر استفانو کاربوتی مسئول بخش هنر اسلامی در موزه متروپولیتن ، با بررسی انتقال هنر رمی ، ساسانی به فرهنگ و تمدن سال هاي نخست دوران اسلامي شروع می شود و در ادامه با بررسی هنر آبگینه نزد مغولا ن هند و در دوران صفویه و در نهایت با بررسی دوران قاجار پایان می پذیردكه برای هر دوره از دوران هنر اسلامی مقدمه ای جامع دارد. این کتاب در مجموعه کتاب های انگلیسی کتابخانه ملک با شماره 748.2917671 C264G 2001 در دسترس است.
 
كتاب " آبگینه های اسلامی در موزه کورنینگ" تأليف دکتر دیوید وایت هاس : موزه کورنینگ یکی از   بزرگ ترین مجموعه های آبگینه درایالت متحد آمریکا ست كه در شهر نیویورک قرار دارد. اين كتاب در حقیقت نخستین جلد از معرفی مجموعه آبگینه های اسلامی موجود در این موزه است. و در سه فصل به بررسی بخشی از موجودی این مجموعه می پردازد. این کتاب در بخش کتاب های انگلیسی کتابخانه ملک  با شماره748.0917 w584i 2010 دردسترس دوستداران هنرهای اسلامی قرار دارد.
كتاب "نیشابور، آبگینه  در دوران نخست اسلامی "نوشته جین کورگیر" ، از انتشارات موزه متروپولیتن ، به بررسی مجموعه موجود از آبگینه ایرانی در آن موزه مي پردازد. این اثر با مقدمه ای جامع ( در سی و هفت صفحه ) به بررسی آبگینه نیشابور پرداخته و همزمان این موضوع را در دیگر حوزه های تمدن ایرانی در نخستین سال های اسلامی نیز مورد مطالعه قرار داده است. این کتاب در مجموعه کتاب های انگلیسی کتابخانه ملک با شماره 748.2955825 K93N 1995 در دسترس علاقمندان قرار دارد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار