رئیس اداره بهزیستی شهرستان دامغان گفت: همزمان با سراسر کشور طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم در دامغان آغاز شد.


حسن غربا در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:  طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلوپی) ویژه کودکان سه تا شش سال است هم زمان با سراسر کشور در دامغان و به مدت دو ماه ادامه دارد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دامغان به ایجاد 16 پایگاه سنجش بینایی در شهرستان دامغان اشاره کرد و افزود هفت پایگاه سنجش بینایی در شهرهای دامغان، دیباج، امیریه و کلاته رودبار و 9 پایگاه دیگر نیز در سطح روستاها این شهرستان مستقر شده است.

وی از همکاری 65 مربی معاینه کننده و بینایی سنج در اجرای این طرح با اداره بهزیستی شهرستان دامغان خبر داد و گفت: یک پایگاه دائمی بینایی سنجی نیز در اداره بهزیستی شهرستان دامغان مستقر است که کار معاینه کودکان سه تا شش سال در طول سال و غیر از زمان اجرای طرح را بر عهده دارد.

غربا با اشراه به اینکه امسال در طرح پیشگیری از تنبلی چشم پیش بینی می شود 3 هزار کودک شرکت کننده افزود: سال گذشته 2 هزار و 776 کودک چهار تا شش سال در سطح شهر و روستاهای دامغان مورد سنجش قرار گرفتند.

وی هزینه دریافتی برای هر یک از کودکان شهری و روستایی به ترتیب 10 هزار و 5 هزار ریال بر شمرد و گفت: تمام کودکانی که درمعاینه بینایی سنجی مشکلی نداشته باشند، کارت سلامت و به کودکان مشکوک در این طرح مرحله نخست کارت سنجش بینایی اعطا خواهد شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دامغان اظهار داشت: سال گذشته و در اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم 21 مورد مشکوک در کودکان مشاهده شد که 52 نفر بیمار بوده اند و از این تعداد نیز هفت کودک دامغانی مشکل تنبلی چشم داشتند.

غربا مهم ترین عیوب در زمینه بینایی سنجی کودکان را عیوب انکساری، استرابیسم بیان کرد.

وی گفت: سال گذشته شهرستان دامغان در زمینه اجرای این طرح از شهرستان های موفق در استان سمنان بوده است./ل

برچسب ها: تنبلی ، چشم ، پیشگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار