درآمدهای مالیاتی باعث رغبت مردم برای پرداخت مالیات خواهد شد به همین خاطر شناساندن ضرورت پرداخت مالیات در جامعه یکی از مواردی است که مسئولان امر باید در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان،یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه مالیات یکی از مهم‌ترین مسایلی است که مردم باید از همه مباحث آن اطلاعات کافی داشته باشند،گفت: بدون شک، فرهنگ‌سازی در زمینه ارزش پرداخت مالیات به موقع یکی از ضروریات امروز جامعه محسوب می‌شود که مسئولان امر باید با اهتمام به این موضوع و فرهنگ‌سازی در این زمینه، بستر وصول مالیات از گروه‌های مختلف جامعه را فراهم کنند.

میرزابیگی با تأکید بر اینکه مردم باید آموزش‌های لازم را در زمینه پرداخت مالیات فرا بگیرند،افزود: آموزش یکی از بسترهای مناسب برای آشنا کردن مردم در زمینه ضرورت پرداخت مالیات محسوب می‌شود که اگر مسئولان امر نسبت به این موضوع، برنامه‌ریزی‌های لازم را در دستور خود قرار دهند، دیری نخواهد پایید که دغدغه‌های کشور در حوزه مالیات مرتفع شده و جایگاه آن در افزایش درآمدهای ملی بر همگان آشکار خواهد شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر، مردم و گروه‌های مختلف صنفی به اهمیت جذب درآمدهای ملی از طریق مالیات پی برده‌اند و همین موضوع باعث کم شدن مشکلات مالیاتی در سطح کلان شده است.

این کارشناس حوزه اقتصادی: با اشاره به اینکه همه افراد باید به نحوی نقش خود را در توسعه جامعه ایفا کنند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر و با همتی که مسئولان در زمینه آشنا کردن عموم مردم در زمینه دولت الکترونیک داشته‌اند، این انتظار می‌رود که با تداوم این روش بتوان جمعیت کثیری را با بحث مالیات و نقش آن در توسعه کشور آشنا کرد، چرا که سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌تواند مشارکت مردم را در توسعه و آبادانی کشور به همراه داشته باشد./س

برچسب ها: تبیین ، مالیات ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.