معاون امور معادن و صنايع معدني وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال‌جاري 30 ميليارد تومان تسهيلات برای نوسازی معادن در نظر گرفته شده که اين رقم تا 120 ميليارد تومان قابل ‌افزايش است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران وجیه الله جعفري معاون امور معادن و صنايع معدني وزير صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب گفت: بودجه نوسازی ماشین آلات معدنی از محل کمک های فنی و اعتباری تامین خواهد شد، به همین منظور در سال‌جاري 30 ميليارد تومان تسهيلات برای نوسازی معادن در نظر گرفته شده که اين رقم تا 120 ميليارد تومان قابل ‌افزايش است.
معاون امور معادن و صنايع معدني وزير صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نوسازی ماشين‌آلات معدني مهم‌ترين مشکل معادن است افزود:تجهیز معادن به ماشین آلات جدید و نوسازی معادن به منظور ارتقای بهره وری در دستور کار قرار گرفته است که در صورت تحقق این امر استخراج از معادن افزایش می یابد .
جعفری اظهار داشت: ميزان استخراج از معادن كل كشور در سال گذشته 341 ميليون تن بود كه نسبت به سال 1389(290 ميليون تن) رشد 18 درصدي را نشان داد که با اجرای طرح نوسازی تا انتهای سال جاری استخراج از معادن افزایش مجدد خواهد یافت.
بر اساس این گزارش،افزایش بهره‌وری در بخش معدن و صنایع معدنی موجب شد  تا سازمان ایمیدرو به عنوان متولی این بخش اقدام به برگزاری نخستین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معادنی ایران کند، همایشی که قرار است در 23 آبان ماه برگزار شود.
این همایش با شعار بهره‌وری، مزیت رقابتی در مسیر توسعه پایدار در سه محور گسترش فرهنگ بهره‌وری، توسعه زیرساخت‌ها و ارتقاي بهره‌وری برگزار خواهد شد.
در این همایش قرار است شرکت‌های بهره‌ور در حوزه معادن و صنایع معدنی که سال گذشته مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، در چهار سطح پیشتازان بهره‌وری، پیشروان بهره‌وری، تلاشگران بهره‌وری و آغازگران بهره‌وری مورد تقدیر قرار گیرند.
 علاوه بر این نماشگاه جانبی نیز در این همایش برگزار خواهد شد که متقاضیان می توانند دستاوردهای خود را در آن به نمایش گذارند.
لازم به ذکر است علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این همایش، می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.imipa.imidro.org مراجعه یا با شماره تلفن 4-87762430 تماس حاصل فرمایند.

برچسب ها: معذن ، نوسازی ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار