رئيس هيات عامل ايميدرو از ايجاد معاونت جديد «معدن و اكتشاف» خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران، فريدون احمدي در نشست معاونان ايميدرو، اظهار داشت: با توجه به جايگاه ويژه ايميدرو در سرمايه گذاري و توسعه كشور، اين سازمان بايد به صورت يك ستاد تخصصي عمل كند به طوري كه 70 درصد آن را واحدهاي تخصصي و 30 درصد آن را واحد هاي پشتيباني تشكيل دهد.

وي ادامه داد: معاونت جديد معدن و اكتشاف ايجاد شد تا فعاليت ها به صورت تخصصي تر شده و متخصصان فعال در اين مجموعه، با كارايي بهتر، امور معاددن و صنايع معدني را به پيش برند.

رييس هيات عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران همچنين در نشستي براي معارفه اردشير سعد محمدي به عنوان مدير عامل جديد شركت ملي فولاد ايران گفت: با راه اندازي طرح هاي در دست اجراي فولادي نياز به واردات فولاد خام در كشور برطرف مي شود.

فريدون احمدي تصريح كرد: سالانه رقمي در حدود 5تا 6ميليارد دلار صرف واردات فولاد مي شود كه در صورت اختصاص يك سوم اين رقم به طرح هاي نيمه تمام ،‌ شاهد بهره برداري آن ها مي شويم.

معاون وزير صنعت ،‌معدن و تجارت حركت براي كاهش وابستگي به واردات را نوعي جهاد قلمداد كرد و افزود: شركت ملي فولاد مي تواند با مديريت دقيق نياز به واردات را برطرف كند.

وي از تكميل زنجيره توليد به عنوان يكي ديگر از ماموريت هاي مديريتي شركت ملي فولاد ياد كرد و اظهار داشت: چنانچه مواد اوليه صنايع پايين دستي به موقع تامين شود آن بخش از ظرفيت خالي كارخانه هاي بخش خصوصي نيز پر مي شود و توليد اقتصادي خواهد شد.

معاون وزير صنعت ،‌معدن و تجارت همچنين با اعلام اينكه اسرافيل احمديه مدير عامل پيشين شركت ملي فولاد، مسووليت صندوق بازنشستگان كاركنان فولاد را بر عهده گرفته است، ‌خواستار تقويت جايگاه اين صندوق شد.

احمدي گفت: صندوق بازنشستگان فولاد مي تواند محل جديدي براي سرمايه گذاري در بخش معدن و صنايع معدني شود.

برچسب ها: معدن ، اکتشاف ، فولاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار