خطیب نماز عید سعيد قربان گفت: مشکلات و مسائل موجود در کشور در چار‌چوب اجماع و وحدت و با تدوين برنامه ريزي کاملي قابل حل است.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله امامی‌کاشانی صبح امروز جمعه در خطبه‌های نماز عید سعید قربان با تاکيد برای حفظ وحدت،‌ اجتماع و همدلی در مقابل دشمنان گفت: مساله اجتماع و انسجام امت اسلامی در طول تاریخ مورد تاکید و توجه بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است و امروز امت اسلام باید در برابر کفر و دشمنان اسلام این اجتماع را داشته باشد و با اين اجتماع و وحدت است که می‌توانند در برابر کفر جهانی بایستند و پیشرفت کنند.

وی در ادامه افزود: اجتماع امت اسلام در سراسر جهان به ویژه در دنیایی که دشمنان می‌خواهند با ساختن فیلم‌های موهن و توهین به مقدسات آن‌ها را کوچک کنند یک وظیفه به شمار مي رود.

امام جمعه موقت تهران با تشريح اين که اجتماع و وحدت در برابر دشمنی که کشور را احاطه کرده لازم است تصريح کرد: مشکلات کشور با همان حالت اجتماع و وحدت حل می‌شود، این عزت و اقتدار را مدیون امام(ره)، خون شهدا، مقام معظم رهبری و فداکاری و ایثار مردم هستیم که باید شکر این نعمت، عزت و قدرت را به جای آوریم.

امامی کاشانی با اشاره به برخی از مشکلات کشور به ویژه مسائل اقتصادی گفت:‌ مسئولان و دست‌اندرکاران باید از این نعمت کشور استفاده کنند و برنامه‌ریزی داشته باشند که با این همه ثروت و جوانان خوب و خلاق و ملت ایثارگر و بیدارگر می‌تواند با همه تحریم‌ها روی پای خود بایستد تا دشمن خیال نکند با تحریم‌ها می‌تواند کشور را تکان دهد.

خطیب نماز عید قربان تاکید کرد: در مسائل اقتصادی و حل این مشکلات باید با جدیت حرکت کنیم و این یک تقوایی می‌خواهد و کارشناسی و آگاهی می‌خواهد که انسان از کارشناسان استفاده کند و نگذارد مردم در مشکل باشند ما باید این اجتماع و وحدت و ولایت را نگه داریم تا ا‌ن‌شاءالله به ظهور امام عصر(عج) متصل شود.

آیت‌الله امامی‌کاشانی با اشاره به درس هاي فراوان عيد قربان اضهار داشت: یکی از آن درس‌ها فداکاری، ایثار و روشن شدن راز و رمز امتحان به ابتلا است، عید قربان عیدی است که خاطره ابراهیم خلیل و اسماعیل(ع) را که در سرزمین منا به وجود آمد تجدید می‌کند و تابلویی در تمام دوران‌ها و زمان‌ها برای نشان دادن آن پدر و فرزند و آن امتحان است.

وی خاطرنشان کرد: ابتلا به دو گونه است امتحان در مصیبت‌ها و امتحان در نعمت‌ها هر دو امتحان هستند، اما امتحان در محنت‌ها از امتحان در نعمت‌ها آسان‌تر است و امتحان در نعمت‌ها و خوبی‌ها سنگین و مشکل است و قیام به حقوق امتحان در نعمت‌ها گسترده و فراوان است.

آيت الله امامي کاشاني با طرح سوالي مبني بر اين که  چرا این امتحان و آزمایش در زندگی انسان قرار داده شده است، گفت: در این باره بحث بسیار وسیعی در معارف ادیان الهی به ویژه در دین اسلام وجود دارد، اما در کل امتحان یعنی این‌که زندگی را تا آخر ترسیم کنیم خط زندگی از ولادت تا زمان مرگ، برزخ، قیامت و تا زندگی ابدی انسان ادامه دارد. انسان باید با اندیشه و فکر رفتار و عمل خود را نشان دهد. یعنی این دنیا محلی است که ما استعدادهای خود را شکوفا کنیم و برای عالم دیگر توشه ذخیره کنیم.

امامی‌کاشانی ادامه داد: امتحان استعدادهای انسان را شکوفا می‌کند و این امتحان رمز زندگی و خلقت است و کسی نتوانسته آن را انکار کند ما هم در نعمت و هم در نقمت‌ها در امتحان هستیم و باید از خدا کمک بخواهیم تا بتوانيم در از اين آزمايش‌هاي الهي سربلند بيرون بياييم.

آيت الله امامی‌کاشانی ضمن تاکيد بر ارزش هاي انسان خاطر نشان کرد: ارزش انسان بر این است که خود را از دامن‌ آلودگي‌ها بالا ببرد و خود را به خداوند متصل کند و این معنای توجه به نعمت‌هاست و ما از خداوند تقوا و توجه به او را مسالت می‌کنیم.

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز عید سعید قربان با اشاره به  اقدام عملی حضرت علی (ع) در جهت تکریم این عید سعید متذکر شد: نماز عید سعيد قربان افضل بر نماز جمعه است و همچنين نماز عید اصل و نماز جمعه فرع است و در عصر غیبت که نوع فتوا بر افضل بودن نماز جمعه به نماز ظهر و عصر تاکید دارد، در عین حال تصریح دارد که نماز عید مقدم بر نماز جمعه است.

وی ادامه داد: اجتماع امت اسلام و همدلی در دنیایی که دشمنان به خیال خود می‌خواهند پیامبر بزرگ اسلام و امام هادی (ع) را با اقدامات خصمانه کوچک کنند، وظیفه است در این شرایط دنیای اسلام باید به حمایت از اسلام و خاندان وحی توجه کند و اجتماع را یک ضرورت بداند.

آیت الله امامی کاشانی افزود: ‌در داخل کشور پیوند ما در برابر دشمنی که کشور را احاطه کرده و همدلی مردم و مسئولان برای حل مشکلات یک ضرورت است و باید خدا را شاکر باشیم که به ما عزت و اقتدار داد.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی امروز به برکت امام و خون شهدا و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و ایثار و فداکاری ملت به عزت و عظمت رسیده و شکر نعمت عزت و قدرت، وحدت و همدلی است.

امام جمعه موقت تهران افزود: هرکدام از ما در هر پست و مقامی که هستیم وظیفه داریم مشکلات جامعه را ببینیم و راه حل آن را بیابیم و به خاطر خدا مشکلات را حل کنیم و به خاطر خدا از فرصت خدمتی که در اختیار داریم به نفع کشور و ملت استفاده کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم این اجتماع و وحدت و رهبری و ولایت و امامت را آنچنان زیبا نگاه داریم تا ان‌شاءالله به ظهور امام عصر (عج) و حجت خدا متصل شود.

انتهاي پيام/

پ2


برچسب ها: نماز ، قربان ، عید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار