مسئولان سياست خارجي اکوادور ضمن ابراز نگراني در مورد وضع جسمي جوليان آسانژ، بنيانگذار ويکي ليکس، از دولت انگليس خواستند در صورت نياز آسانژ به اقدامات درماني، امنيت مسير عبور او را از سفارت اکوادور تا بيمارستان تامين کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ، به دنبال طرح اتهام تجاوز و خشونت جنسي عليه جوليان آسانژ در دادگاه سوئد، او از بيم استرداد به سوئد در سفارت اکوادور در لندن پناه  گرفته است. مقامات انگليسي هشدار داده اند که در صورت خروج آسانژ از سفارت اکوادور او را دستگير خواهند کرد. سفارت اکوادور درست پشت فروشگاه زنجيره اي معروف هارودز قرار دارد و دائم تحت نظر پليس است.
معاون وزير خارجه اکوادور در جريان ديدار رسمي از روسيه از مذاکره با وزارت خارجه انگليس با هدف کسب مجوز خروج آسانژ از سفارت و بازگشت پس از درمان به سفارت در مقام يک پناهجو خبر داد. وزير امور خارجه اکوادور هم روز گذشته نسبت به احتمال وخامت وضع جسمي آسانژ اعلام نگراني و تصريح کرد که نزديک به يک ماه است در انتظار پاسخ وزير خارجه انگليس، ويليام هيگ، است. وزارت خارجه انگليس درباره بيماري آسانژ اظهار بي اطلاعي کرد.
سفارت اکوادور در ماه اوت گذشته به آسانژ پناهندگي سياسي اعطا و اعلام کرد هراس او از طرح اتهام عليه او در دادگاه هاي آمريکا را درک مي کند. آسانژ در سال 2010 متن هزاران تلگراف سري ديپلماتيک آمريکا را منتشر کرد.

برچسب ها: بین الملل ، آسانژ ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار