بسياري از منتقدان و سالن داران با تماشاي آثار سينماي مستقل ضمن نگاه انتقادي به آنها اين فيلم ها را نفي مي كنند.

سيروس تسليمي كارگردان سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص سينماي مستقل گفت: به طور كلي فيلم هايي كه با سرمايه هاي شخصي افراد و هزينه هاي كم و افراد عادي به عنوان بازيگر ساخته مي شود در گروه فيلم هاي مستقل جاي دارند.
وي افزود: اين سينما ابتدا در فيلم هاي اروپايي و آمريكايي بدون وابستگي به برخي كمپاني هاي بزرگ شكل گرفته و رفته رفته در نقاط ديگر نيز رواج پيدا كرد.
تسليمي بيان كرد: متاسفانه مكان هاي نمايش دهنده‌ي اين آثار محدود بوده و در حقيقت تنها در سينما تك ها مي‌توان مخاطباني را براي آنها يافت براي مثال فيلم جادوگر بلر به كارگرداني ادوارد سانچز يكي از پرفروش ترين فيلم هاي سينماي مستقل بود.
اين كارگردان خاطرنشان كرد: متاسفانه در ايران فقط به آثاري كه براساس سرمايه گذاري هاي داخلي ساخته نشده است به اصطلاح سينماي مستقل مي گويند.
تسليمي در خصوص علت عدم برقراري ارتباط اين آثار با مخاطبان خاطرنشان كرد: به علت نبود پخش صنعتي و حرفه اي براي حمايت از اين آثار سالن هاي نمايش و عدم اطلاع افراد از اكران اين نوع فيلم ها مخاطبان قادر به برقراري ارتباط با اين آثار نيستند.
وي تصريح كرد: البته گاهي با درج تبليغات اين آثار در مطبوعات سعي در آگاه كردن افراد از اكران آنها دارند.
وي بيان كرد: به طور كلي در سينماي مستقل فرصتي براي جذب تماشاگر وجود ندارد زيرا به محض اكران اين فيلم ها فقط در چند سانس به نمايش گذاشته مي شود كه به اين ترتيب اثر از بين مي رود.
تسليمي عنوان كرد: متاسفانه در حال حاضر سياست كالاهاي برخي مديران ضمن هدايت جريان هاي داخلي سينما، باعث تفكيك ناپذيري ژانرهاي مختلف شده است و در اين ميان سينماي مستقل از همه مظلومتر واقع شده است.
وي تصريح كرد: اما در ميان اين كم لطفي ها دختري با كفش هاي كتاني به عنوان يكي از آثار سينماي مستقل به علت عدم استفاده از بازيگران چهره و سرمايه گذاري هاي خصوصي توانست به خوبي بدرخشد.
وي خاطرنشان كرد: اما متاسفانه در حال حاضر اجبار سالن دارها باعث روي آوردن كارگردانان به استفاده از بازيگران شده است زيرا در غير اين صورت سالن دارها اجازه اكران به اين فيلم ها نخواهند داد.
تسليمي در پايان در خصوص رويكرد تبليغاتي اين آثار اذعان كرد: جشنواره ها محل مناسبي براي تبليغات اين آثار هستند اما گاهي نمايش يك فيلم در اين مراسم باعث بايگاني شدن اين آثار مي شود زيرا بسياري از منتقدان و سالن داران با تماشاي آنها ضمن نگاه انتقادي نسبت به اين آثار آنها را نفي مي‌كنند.
وي بيان كرد: گاهي نيز برخي از طيف هاي سياسي به علت عدم تطابق مفاهيم اين آثار با ديدگاهها و سلايق آنان اين فيلم ها را بايكوت مي كنند كه اوج اين مسائل در جشنواره هاي امسال بود كه جلوي اكران آن ها را گرفتند./ي2
برچسب ها: تسلیمی ، سینما ، مستقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.