یک فيزيوتراپيست به مبتلایان به کمردرد مزمن توصيه كرد: در هنگام رانندگي در مسیرهای طولانی باید در بين راه توقف و لحظاتي را استراحت کنید و قدم بزنید.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، ذبيح الله برجسته  با بيان اين که هنگام کار با رايانه، صندلي را بايد طوري تنظيم نمود که ضمن نزديك بودن به ميز، سر وگردن درحالت مستقیم و صحیح بدون چرخش به یکطرف و ديد چشمها  اندکي به پايين تمايل داشته باشد اضافه نمود: قسمت صفحه کليد را طوري روي ميز بايد قرار داد که مچ و ساعد روی میزحمايت شود و صفحه رايانه و صفحه کليد در وسط قرار گيرند و شخص مجبور به انحناي بي‌مورد ستون فقرات به يک سمت نباشد.

برجسته در خصوص ايستادن صحيح خاطر نشان کرد: عدم ايستادن طولاني مدت در يک وضعيت ثابت، عدم خم شدن به جلو و تغيير دادن مداوم وضعيت بدن از نكات قابل توجه هنگام ايستادن است.

وي افزود: براي تغيير وضعيت هنگام ايستادن مي‌توان وزن بدن را بعد از دقايقي از روي يک پا روي ديگر پا انداخت و در ايستادن‌هاي طولاني براي انجام کاري از يک چهار پايه کوتاه به ارتفاع حداکثر 30 سانتيمتر زير يک پا استفاده نمود.

رئيس انجمن فيزيوتراپي استان يزد اذعان داشت: در شروع رانندگي صندلي را هر بار بايد طوری تنظيم کرد تا فرد احساس کاملا راحتي از نظر وضعیت جسمانی و دید هنگام رانندگی داشته باشد.

وي توصيه كرد: در هنگام رانندگي در مسیرهای طولانی باید در بين راه توقف کرده و لحظاتي را استراحت کرده و قدم زد تا آسيب و مشکلاتي براي فرد رخ ندهد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار