مدیر امور شیلات استان یزد از برداشت تیلاپیا در یزد خبر داد و گفت: ماهی تیلاپیا برای نخستین بار در کشور در استان یزد برداشت شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

مدیر امور شیلات استان یزد از برداشت تیلاپیا در یزد خبر داد و گفت: ماهی تیلاپیا برای نخستین بار در کشور در استان یزد برداشت شده است.

محمدعلی مبینی اظهار داشت: بافق یکی از شهرستان های مستعد در زمینه آبزی پروری است و موفقیت آبزی پروران در این شهرستان در سالهای متمادی نشانگر همت بالا و استعداد فراوان و همچنین وجود بستر مناسب شهرستان بافق در زمینه پرورش ماهی است.

وی با اشاره به حمایت های چشمگیر سازمان جهاد کشاورزی استان از تولید کنندگان بخش کشاورزی گفت: افزایش سرانه مصرف ماهی در استان در سالهای گذشته نشانگر تلاش ویژه امور شیلات استان در زمینه فراهم کردن فرهنگ سازی استفاده ازگوشت ماهی بوده است.

وی افزود: راه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه پرورش آبزیان باز است و سازمان جهاد کشاورزی نیز حمایت خود را برای ورود سرمایه گذاران به این بخش را اعلام می کند.

مدیر امور شیلات استان یزد اظهار داشت: در سال جاری با رها سازی پنج هزار قطعه بچه ماهی تیلاپیا پس از یک وره شش ماهه پرورش و رشد موفق به صید و برداشت دو هزار و 500 کیلوگرم ماهی تیلاپیا شدیم.

وی گفت: همچنین در فروردین ماه سال جاری 43 هزار قطعه بچه ماهی تیلاپیا در 10 استخر شهرستان بافق رهاسازی شده که پیش بینی می شود تولیدی معادل 20 تن را در بر داشته باشد.

مبینی عنوان کرد: ماهی تیل پیا پس از ماهی کپور می تواند دومین گونه از آبزیان در جهان باشد که پرورش آن با سرعت بسیار زیاد در سطح جهان با متوسط افزایش سالانه 12 درصد رشد نسبت به دهه گذشته تاکنون در حال توسعه است.

مبینی یادآور شد: تیلاپیا در بیش از 100 کشور دنیا پرورش داده می شود که مهمترین مزایای این صنعت عبارتند از نیاز به سرمایه گذاری محدود، امکان تلفیق در سایر فعالیتهای کشاورزی، خطرپذیری پایین در سیستم و سودآوری قابل توجه است.

وی همچنین مهمترین مزایای این نوع ماهی را رشد سریع، قدرت تولید مثل زیاد، تغذیه از مواد غذایی کم هزینه و سهولت در روش های پرورش تکثیر عنوان کرد./س
برچسب ها: تولید ، ملی ، بر ، سفر ه ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.