گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد چهار ناو دولتی چین صبح امروز ،پنجشنبه، وارد آ‌ب‌های جزایر تحت حاکمیت ژاپن و مورد ادعای چین، شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛‌ این منابع گفتند سه ناو گشتی دریایی چین اندکی پس از ساعت شش و نیم صبح امروز به وقت محلی وارد آب‌های جزیره مینامیکوجیما،یکی از جزایر سنکاکو در دریای چین شرقی، شدند و ناو چهارم اندکی بعد به آنها پیوست.

افزون بر این دو کشتی صیادی دولت چین هم به فعالیت در محدوده آّب‌های یک جزیره کوچک دیگر از این جزایر پرداخت. تنش بین چین و ژاپن بر سر این جزایر ابتدای سپتامبر بالا گرفت زمانی که دولت ژاپن تصمیم گرفت با خرید برخی از این جزایر از مالکان خصوصی ژاپنی آنها را ملی کند.

در پی این تصمیم توکیو، پکن فوری تصمیم گرفت شش ناو به سوی این جزایر اعزام کند در همین حال به مدت یک هفته تظاهراتی ضد ژاپنی در سراسر چین به راه افتاد که برخی از آنها به خشونت کشیده شد که به نظر می‌رسد با تایید تاکتیکی مقامات باشد.

از آن به بعد ناوهای گشتی و صیادی دولت چین بارها وارد آب‌های این جزایر شده‌اند.تایوان هم که مدعی این جزایر است دو قایق گارد ساحلی خود را به این آبها فرستاده است.
برچسب ها: چین ، ژاپن ، جزایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار