رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر از تشکیل تیم های امدادی زنان امدادگر خبر داد.

فرحناز رافع در گفتگو  با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: این تیم در 4 گروه:‌ تشکیل تیم های تخصصی امدادی زنان شاغل در جمعیت هلال احمر،‌ تشکیل تیم های تخصصی امدادی زنان داوطلب در سازمان ها و وزارتخانه های دولتی و همچنین تشکیل تیم های تخصصی امدادی زنان در سطح محلات شهر ها و روستاهاست که به صورت امداد و نجات در هر محله فعالیت می کنند. این طرح با همکاری سازمانهای غیر دولتی NGO به اجرا درخواهد آمد.
وی در ادامه از اهداف این تیم گفت و خبر داد: به روز نمودن اطلاعات، ارتقای دانش و میزان آگاهی زنان داوطلب،‌ فراگیران مستعد و علاقمند،‌ استفاده بهینه و قابل قبول از توانمندی زنان با توجه به روحیه و آمادگی جسمانی آنان در ارائه خدمات امداد و نجات و در آخر  کمک به بهبود ظرفیت مدیریت حوادث غیر مترقبه کارکنان زن امدادی در سطح استان است.
رافع در ادامه از حضور زنان در تیم های تخصصی بانوان خبر داد و گفت:‌ این تیم ها شامل تیم ارزیاب،‌ تیم امداد هدایتی، تیم جستجو و نجات در کوهستان، تیم جستجو و نجات در جاده، تیم جستجو و نجات در آوار، تیم تریاژ و اقدامات پیش بیمارستانی، تیم حمایت های روانی، تیم اداری و پشتیبانی، تیم اسکان،‌اضطراری، ‌امداد است./ف
برچسب ها: امدادگر ، زنان ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.