پرونده ي مسابقات جايزه بزرگ تيراندازي با کسب 4 مدال طلا توسط تيراندازان کشورمان بسته شد. بانوان تيراندازمان با کسب 3 مدال طلا درخشيدند و بار ديگر برتري بانوان را در تيراندازي کشورمان اثبات شد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران: مسابقات جايزه بزرگ تيراندازي که به ميزباني کشورمان برگزار شد،‌روز گذشته به پايان رسيد اين مسابقات با حاشيه هاي فراواني همراه بود که کمبود فشگ، لغو شدن تمرينات تيراندازان، مهيا کردن هزينه اهداي جوايز ورزشکاران برتر از جمله مشکلاتي بود که مسئولان فدراسيون و همچنين تيراندازان با آنها دست و پنجه نرم مي کردند و تا دقائق آخر نيز ادامه داشت اما با تلاش مسئولان و قرض گرفتن فشگ و مقداري از هزينه ها کشورمان توانست ميزبان خوبي براي مسابقات باشد تا حدي که پيترشيدي قهرمان تيراندازي مجارستان ميزباني ايران را مورد تمجيد قرار داد و اظهار داشت که ايران با امکاناتي که در دسترس دارد مي تواند ميزباني مسابقات قهرماني جهان را بر عهده گيرد اين در حاليست که ايران ميزباني مسابقات آسيايي 2014 را عهده دار است.
لازم به ذکر است، که با وجود تمام حواشي ايران موفق به کسب 19 مدال رتکي در 10 ماده مسابقات شد.
در بين مدال هاي کسب شده تيراندازان کشورمان توانستند 4 مدال طلا را از آن خود کنند که 3 مدال به نام بانوان ثبت شد و تنها يک مرد در حاشيه مسابقات توانست مدال طلا بگيرد.
در اين گزارش آمده: مريم سلطاني، مه لقا جام بزرگ و فاطمه حسيني در مسابقات خود بر سکوي اول ايستادند و بار ديگر توانايي بانوان ايران را در تيراندازي به رخ کشيدند و اما سپهر صفاري تنها تيرانداز مرد بود که توانست حريفان را پشت سر گذارد و مقام اول را به نام خود ثبت کند.
پيتر شيدي تيرانداز مطرح مجارستاني با کسب 3 مدال طلا در ماده هاي تفنگ بادي، تفنگ 5 متر سه وضعيت، تفنگ دراز کش، قهرمان قهرمانان معرفي شد و با افتخارترين تيرانداز اين دوره از رقابت ها لقب گرفت.
در هر 3 رشته اي که شيدي مقام اول را به خود اختصاص داد تيراندازان ايراني در تعقيب وي بودند ولي هيچ يک موفق نشدند از سر اين  حريف قدرتمند بگذرند و به مقام طلا دست يابند اما تيراندازان کشورمان در مقايسه با شيدي عملکرد ضعيفي نداشته و اين عملکرد نويد بخش آينده اي روشن در مسابقات آسيايي چين خواهد بود.
گفتني است: تيراندازان ايراني همچنين موفق به کسب 7 مدال نقره شدند که 4 مدال را آقايان کسب کردند و بانوان نيز 3 مدال نقره را از آن خود کردند. صفيه صحراگردي، سيده زهرا هاشمي در بخش بانوان و محمد احمدي، مرتضي دانا، پوريا نوروزيان و احمد خوب شهميرزادي در بخش آقايان تيراندازاني بودند که به مدال نقره رسيدند.
لازم به ذکر است، در جريان برگزاري مسابقات جايزه بزرگ 8 مدال برنز از آن تيزاندازان کشورمان شد و کسب دو مدال برنز از سوي الهه احمدي تيرانداز شگفتي ساز کشورمان در المپيک 2012، که در اين مسابقات نيز اميد گرفتن مقام اول بود يکي از اتفاقات تلخ مسابقات بود زيرا مسئولان و علاقمندان اين رشته عملکرد بهتري را از وي داشتند اما توضيحات الهه احمدي در اين خصوص مبني بر اينکه هر ورزشکار حرفه اي پس از مسابقات مهمي مانند المپيک دچار افت مي شود و اينکه وي در حال ديگري تمرينات بدنسازي خود بوده و تمرينات حرفه اي نداشته، توانست کسب دو مدال برنز را توجيه کند.
از سوي ديگر وي با عنوان اين مطلب که هيچ يک از تيرانداران به دليل کمبود فشگ تمرينات حرفه اي را دنبال نکردند و تمام تمرينات سطحي انجام مي شد و در ادامه با بيان رشد چشمگير ورزشکاران کشورمان در رشته تيراندازي دلايل کسب مدال هاي برنز خود را براي همه روشن ساخت.
گفتني است، با اتمام مسابقات تيراندازان ايراني 8 مدال برنز کسب کردند. الهه احمدي، مريم سلطاني در بخش بانوان و حامد نوروزي، آرمين مجد، صابر پرستي، ساسان شهسواري، مهدي احمدي در بخش مردان، تيراندازاني بودند که موفق به کسب مدال برنز شدند و بدين گونه با کسب 19 مدال در مجموع رقابت ها تا جايزه بزرگ خاتمه يافت مسئولان فدراسيون و تيراندازان ايراني از عملکرد ايران در مسابقات خشنود بودند اما متوقف کردن پيتر شيدي تيرانداز مجاري يکي از اهدافي بود که تيراندازان نتوانستند به اين مهم دست يابند.
با توجه به عملکرد تيراندازان ايراني در جريان مسابقات جايزه بزرگ پيش بيني مي شود ورزشکاران در اين رشته حضور موفقي در مسابقات آسيايي چين داشته باشد. همچنين در مسابقات آسيايي 214 و انتخابي المپيک که در ايران برگزار مي شود تيزاندازمان حضور شايسته و بي سابقه اي در اين رشته داشته باشند.
گفتني است، در صورت توجه بيشتر مسئولان به رشته تيراندازي اين رشته مي تواند زمينه ساز موفقيت بسياري در ميادين بين المللي باشد./با

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار