رئيس کميسيون کشاورزي اتاق ايران گفت: اختصاص ارز مبادله اي براي واردات موز مخالف با هدف هاي مقاومتي است.

محمدحسين کريمي پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: واردات 10 ميليون تن محصولات کشاورزي در 6 ماهه اول سال جاري با توجه به ميزان توليدات داخلي بسيار زياد و سنگين است.

رئيس کميسيون کشاورزي اتاق ايران گفت: بسياري از محصولات کشاورزي، ادوات و تجهيزات، نهاده ها و قطعات صنعت و يدکي کشاورزي در هفت گروه دريافت ارز مبادلاتي گنجانده شده است که در اين زمينه بخش کشاورزي مشکلي ندارد.

کريمي پور با بيان اينکه برخي محصولات غذايي همرديف با ارزش غذايي موز در کشور توليد زيادي دارد، تاکيد کرد: با توجه به شرايط خاص اقتصادي ضرورتي ندارد که ارز مبادله اي براي واردات موز اختصاص يابد در صورتي که مي توان توليد کالاهايي مثل سيب را که از نظر تغذيه اي همانند موز هستند مورد حمايت قرار داد.

وي بيان داشت: اختصاص ارز به واردات موز مخالف با اهداف اقتصاد مقاومتي است.

رئيس کميسيون کشاورزي اتاق ايران گفت: اصلاح سبد واردات موادغذايي با فرهنگ سازي و تغيير الگوي مصرف با همکاري و کمک وزارت بهداشت و درمان، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزي، صدا و سيما، مطبوعات و دانشگاه ها ميسر مي شود.

کريمي پور با اشاره به اينکه صادرات ميوه و سبزي و سيفي جات در غرب کشور بسيار چشمگير شده است، افزود: کشاورزان بعد از مدت ها توليداتشان را با قيمت مناسب به فروش مي رسانند.

وي اضافه کرد: افزايش نرخ ارز حداقل در کوتاه مدت موجب نشاط بخشي به برخي قيمت هاي زراعت و باغباني که وابستگي کمتري به واردات دارند، شده است اما در صورتي که نتوانيم براي برخي توليدات کشاورزي بازارهاي صادراتي را فراهم کنيم آينده توليداتشان به خطر مي افتد./س

برچسب ها: اختصاص ، ارز ، مبادله ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار